کری در سفر به ایرلند، جایزه صلح تیپراری را دریافت می‌کند

وزیر خارجه آمریکا قرار است در سفرش به ایرلند، جایزه بین‌المللی صلح سال ۲۰۱۵ «تیپراری» را دریافت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایریش تایمز، وزیر خارجه آمریکا امروز جایزه بین المللی صلح را دریافت می‌کند. 

ایریش تایمز در گزارشی نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، که برای گفتگو با «چارلی فلانگان،» وزیر امور خارجه ایرلند، درباره ایرلند شمالی، بحران سوریه و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به این کشور سفر کرده است، امروز در این کشور جایزه بین المللی صلح ۲۰۱۵ تیپراری (Tipperary international Peace Award) را هم دریافت خواهد کرد. 

 اعطاکنندگان این جایزه به جان کری اعلام کردند وی به علت تلاش‌هایش برای پایان دادن به تنش و درگیری‌ها در شماری از کشور‌ها و مذاکره برای تحویل سلاح‌های شیمیایی، این جایزه را دریافت می‌کند. 

پیش از این، جایزه بین‌المللی صلح تیپراری به نلسون ماندلا، ملاله یوسف‌زی،‌ بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، مری مک آلیس رئیس جمهور سابق ایرلند و همسرش مارتین و سِر باب گلدوف اعطا شده است. 

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعطای جایزه صلح به وی گفت از دریافت این جایزه بسیار خوشحال است. وی گفت مفتخر هستم که نام من در کنار افرادی قرار گرفته است که در گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد صلح در جهان انجام داده‌اند. 

جان کری بعد از دیدار با وزیر خارجه ایرلند و دریافت جایزه صلح، روز دوشنبه به لندن سفر خواهد کرد تا با مقام‌های انگلیس درباره وضع لیبی و راه‌های حمایت از دولت این کشور گفتگو کند. 

جان کری طی سفر به انگلیس هم، مدال مرکز بنیامین فرانکلین را به علت ایفای نقش رهبری در تلاش‌هایش در بخش دیپلماسی و خدمات عمومی و کمک به بهبود حقوق بشر دریافت خواهد کرد. 

وی همچنین جایزه مرکز چاتم هوس انگلیس را هم به علت تلاش‌هایش برای بهبود روابط بین المللی دریافت می‌کند. 

مرکز چاتم هوس امسال جایزه خود را به طور مشترک به محمدجواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا به علت تلاش‌هایشان برای بهبود روابط بین المللی اعطا کرد. جان کری در مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران نقش مهمی را ایفا کرده است. 

وزیر خارجه آمریکا در سفر به لندن با صادق خان شهردار این شهر هم دیدار و گفتگو خواهد کرد و دو مقام در نشستی با حضور جوانان درباره تغییرات جوی و افراط گرایی خشونت آمیز شرکت خواهند کرد. 

پنج گروه ضد جنگ در ایرلند از جمله ائتلاف ضد جنگ گالووی، جنبش ضد جنگ ایرلند، ائتلاف صلح و بی‌طرفی، فعالان حقوق بشر ایرلند و نظامیان بازنشسته این کشور از اعطای جایزه صلح تیپراری به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا انتقاد کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار