جان کری به نقش سیا در براندازی دولت مصدق اعتراف کرد

وزیر امور خارجه آمریکا به نقش سازمان جاسوسی سیا در براندازی دولت مصدق اذعان کرد.

جان کری به نقش سیا در براندازی دولت مصدق اعتراف کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به نقش سازمان جاسوسی سیا دربراندازی دولت مصدق اذعان کرد.

کری در اظهارات روز پنج شنبه گذشته خود در دانشگاه شیکاگو گفت: من هیچ برنامه ای برای سفر به ایران ندارم، اما ایران کشور بسیار جالبی برای مطالعه است زیرا ایران کشوری با تمدن پنج هزار ساله است، البته نه به عنوان یک کشور، بلکه به عنوان یک تمدن.

وی اذعان کرد حتی از سال 1979 میلادی و از زمان انقلاب اسلامی ایران، ما به اندازه کافی ملاحظه کار و دقیق نبودیم و ما در امور ایران دخالت داشتیم.

کری در ادامه اعتراف کرد به عنوان مثال «سیا» به طور مستقیم در برکناری نخست وزیر مصدق از قدرت در سال 1953 میلادی مداخله کرد. بنابراین ما این چنین در تاریخ ایران حضور داشتیم.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد در سال 1979 میلادی، زمانی که آنها سفارت ما را تصرف کردند وعده ای را (به اصطلاح) گروگان گرفتند، آن اتفاق تاثیری عمیقی بر سیاست داخلی ما داشت و یکی از علل اصلی شکست رئیس جمهور کارتر در انتخابات در برابر رونالد ریگان بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۵
اکبر و عظیم از صفات خداوند است نه شیطان! ما در فارسی هم می گوییم بزرگی از آن خداست. ای خدای بزرگ. پس بزرگ هم صفت خداست.
Germany
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۵
لقب شیطان ، رجیم است نه اکبر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۵
شیطان اکبر آمریکا انگلیس اسرائیل و نوچه انها آل سعود
United States of America
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۵
وجود تمدن در این خطه قدمتی بسیار طولانیتر از پنچ هزار سال دارد و ایران به عنوان یک کشور عمری 5200 ساله دارد. عیلامیان نخستین سلسلهی مدون شاهی و اداریه این مملکترو بنا نهادند و اقوام مختلفرو زیره بیرق خود متحد کردند. نام این مملگت همیشه ایران و یا مشتقی از این کلمه بوده است که در زمان ساسانیان به صورت اداری و واحد در سراسر مملکت به نام ایران مورد خطاب قرار گرفته است.
این جوری تارخ یک مملکترو زیر سوال میبرند! حرف غلط و مردمی ناآگاه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
خسته نباشیدبی شرفهای خائن به ملت ایران..
آخرین اخبار