عسلویه؛

تدوین طرح جایگزینی نیروهای بومی در وزارت نفت

قائم مقام وزیر کشور گفت: با اجرای طرح جایگزینی نیروهای بومی به جای نیروهای رفت و آمدی شاغل در مناطق عملیاتی وزارت نفت، زمینه اشتغال نیروهای بومی در مناطق نفتی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین مقیمی در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت و فعالان سیاسی استان بوشهر در عسلویه افزود: با توجه به وجود تاسیسات عظیم نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی باید برای فراهم شدن اشتغال جوانان منطقه زمینه به ارتقای مهارت آنان بیشتر توجه شود.

وی با بیان این‌که نباید در عسلویه و مناطق پیرامونی بیکار و یا جوانانی جویاری کار باشد، افزود: در این منطقه تاکنون صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و قرار است در آینده سالانه صد میلیارد دلار محصول و کالا با ایجاد صنایع پایین دستی تولید شود که این موضوع فرصت مهمی برای منطقه است.

 مقیمی تصریح کرد: مردم در امر سرمایه‌گذاری و اشتغال مشارکت کنند تا دولت بتواند همه جانبه پشتیبانی کند. قائم مقام وزیر کشور گفت: مناطقی که اعتبارات عوارض آلایندگی دریافت می‌کنند باید از این اعتبارات علاوه بر عمران شهرها و روستاها در توسعه اشتغال و تولید نیز بهره گیرند.

 مقیمی تاکید کرد: باید از فرصت پارس جنوبی برای توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی استفاده شود و اقتصاد مناطق پیرامونی پارس جنوبی نیز باید فعال شود.

مصطفی سالاری استاندار بوشهر نیز کنترل آلایندگی و آلودگی زیست محیطی، اشتغال جوانان و توجه به ارتقای تقسیمات کشوری در شهرها و روستاهای شهرستان عسلویه را از مطالبات مهم مردم این شهرستان عنوان کرد و از مسوولان وزارت نفت و کشور خواست که به نیازهای مردم بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.