مشهد؛

توزیع هدایای مقام معظم رهبری ویژه مادران باردار در بردسکن

سومین مرحله هدایای مقام معظم رهبری جهت گروه هدف شامل زنان روستايی مبتلا به سوء تغذيه در خانوارهای نيازمند با بارداری نوبت اول و شیرده توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن به بیان اهمیت تغذیه مادران در دوران بارداری و شیردهی پرداخت و گفت : تغذیه عامل حیاتی دوران بارداری است که از یک سو بر سلامت و تندرستی مادر و جنین و از سوی دیگر بر نتیجه بارداری مؤثر است.

دکتر محمد حسین زاده افزود: تغذیه کافی و صحیح دوران بارداری علاوه بر تأمین رشد کافی و ایجاد ذخایر غذایی در جنین، باعث تشکیل ذخایر معدنی در بدن مادر می شود،بنابراین انتخاب مناسب مواد غذایی، براي رشد و نمو مناسب جنین امري حیاتی است.

وی هدف کلی طرح را ارتقاء سطح سلامت تغذیه ای زنان باردار نیازمند عنوان کرد و گفت : با اجرای این طرح توسط بنیاد علوی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شاهد ارتقاء سطح آگاهی های بهداشتی و تغذیه ای دردوران بارداری ، بهبود وضعیت تغذیه زنان باردار نیازمند درطول بارداری و پس از آن،پیشگیری از تولد نوزاد با وزن کم.، تقویت آمادگی زنان برای دوران شیردهی،پیشگیری از اختلال درروند رشد نوزادان وکودکان و تقویت حمایت های روحی وروانی زنان باردارنیازمندبوده ایم.

وي در خصوص توزیع هدایای مقام معظم رهبری در بردسکن افزود: توزیع هدایای مقام معظم رهبری شامل ۲۰۰ سبد کالا حاوی چهارده قلم مواد غذایی است که بعلت شامل بودن مواد غذایی از گروههای مختلف و مورد نیاز در این دوره های حساس زندگی، دارای ارزش غذایی بالایی می باشد که این سبدهای کالا در بین زنان باردار و شیرده و خانوارهای نیازمند توزیع شد.

دکتر حسین زاده در خصوص اهمیت تغذیه مادر شیرده گفت: مصرف مواد مغذی به مقدار لازم و کافی در دوران شیردهی مادر را در تداوم شیردهی موفقیت آمیز خود کمک می کند.

وی افزود:تغذیه مناسب مادر در این دوران برای حفظ سلامت و نگهداری ذخایر غذایی مادر و اعتماد به نفس او و تامین نیازهای نوزاد ضروری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن خاطر نشان کرد:در صورت تغذیه نادرست و ناکافی در دوران شیردهی مادر بیش از شیرخوار متضرر می شود و با عوارضی همچون پوکی استخوان ، مشکلات دندانی ، کم خونی و ... مواجه خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.