مشهد؛

اسلام راستین به جای اسلام افراط گرای دروغین

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: چالش اصلی سازمان همکاری های اسلامی جایگزینی گفتمان اسلام راستین با اسلام افراط گرای دروغین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عباس عراقچی در افتتاحیه چهارمین اجلاس جوانان کشور های اسلامی افزود: قشر جوان امت اسلامی بهتر از هرکس میتواند، دستیابی به اصول 7 گانه سازمان همکاری های اسلامی را محقق نماید.

وی گفت: تحقق این اصول، جز با نزدیکی روز افزون با تعالیم قرآنی و سیره و آموزه های پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار میسر نمی شود.

عراقچی گفت: باور ما بر این است جوانان مسلمان جهان با مشاهده ظلم و نفوذ بیگانگان، قادرند با تلاش، راهی نو برای آینده ی روشن جهان اسلام به دور از استعمار و نفوذ غرب، پیدا کنند.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجهافزود: وزارت امور خارجه آمادگی خود را برای همکاری با سازمان همکاری های اسلامی اعلام میکند.

عراقچی ادامه داد: نزدیک به نیم قرن پیش، سازمان همکاری های اسلامی پس از وقوع جنایت به آتش کشیدن مسجد الاقصی، با 57 کشور اسلامی تاسیس شد. 

وی بیان کرد:کشورهای عضو این سازمان در همه ی عرصه های سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی توانایی و قابلیت های زیادی دارند. 

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: فرقه گرایان ظلم ستیز با تشکیل گروه های تروریستی داعش و تکفری، چهره زشتی از اسلام به جهان نشان دادند. 

عباس عراقچی افزود: اگر کمک های ایران نبود، امروز شاهد تسلط این گروه های تروریستی در سوریه و عراق بودیم. 

عباس عراقچی با تشکر از دست اندرکاران ساماندهی این اجلاس، گفت: مراتب خرسندی خود را از حضور در مشهد الرضا، "پایتخت فرهنگی جهان اسلام"  در آستانه سال 2017 میلادی، ابراز می نمایم. 

انتهای پیام//ی.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار