مشهد؛

صیادان بوشهری دردام یگان حفاظت محیط زیست سرخس

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس از دستگیری دو صیاد بوشهری دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین اصلاحی افزود: طی هماهنگی با دادستان و اخذ دستور قضایی در اقدامی غافلگیرانه دو نفر صیادان از اهالی استان بوشهر دستگیر شدند و از آنان 3بهله دلیجه، قطعه 10قمری، 4 قطعه کبوتر چاهی و لاشه 2 قطعه قمری کشف و ضبط شد.

وی گفت : به همراه ادوات صید 4 حلقه تور 2عدد شبچه و یک دستگاه خودروی پژو405 نیز توقیف شد.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس تصریح کرد :متخلفین پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز پرندگان شکاری حمایت و حفاظت شده ، شروع به شکار پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض و از بابت شکار غیرمجاز 3 بهله دلیجه مستند به تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید و از بابت شروع به شکار پرندگان شکاری مستند به تبصره 2 همان ماده و نیز ماده 15 قانون شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شدند.

اصلاحی گفت: مطابق مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان خسارت وارده از سوی متخلفین بابت شکار 3 بهله دلیجه و سایر پرندگان جمعاً به مبلغ 601 میلیون و 600 هزارریال است که متخلفان ملزام به پرداخت مبلغ جریمه در حق سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

وی افزود:با توجه به فصل شکار وصید و ورود متخلفین و صیادان جنوب کشور به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ،مآموران یگان حفاظت بصورت شبانه روزی درحال پایش وکنترل هستند و بر اساس این پرونده نیز پس از دستگیری متخلفان کوه خط های احداث شده در دو نقطه از منطقه تخریب وجمع آوری شد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.