مشهد؛

ارائه خدمات رایگان به مادران باردار تحت پوشش علوم پزشکی

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۱۰ هزار مادر باردار زیر پوشش این معاونت قرار دارند که از این تعداد حدود ۸۳ هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی ساکن هستند.

ارائه خدمات رایگان به مادران باردار تحت پوشش علوم پزشکی مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قضاوی در نشست کشوری کارشناسان معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: مهمترین برنامه های بهداشتی در دوران بارداری شامل مراقبت های پیش از بارداری است که بر این اساس کلیه خانم ها می توانند به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و به صورت رایگان خدمات را دریافت کنند.

وی گفت: در این مراکز وضعیت سلامت مادر برای تحمل دوران بارداری مورد بررسی قرار می گیرد و مادران در حین بارداری نیز می توانند از خدمات «مراقبت های ادغام یافته سلامت مادران» استفاده کنند.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این مراقبت ها به صورت کامل و رایگان در مراکز تابعه ارائه می شود و مادران مورد ویزیت مراقب سلامت و پزشک قرار گرفته و در صورت نیاز ارجاعات تخصصی در مورد آن ها صورت می گیرد و پس از زایمان نیز سه بار مورد مراقبت های پس از بارداری قرار می گیرند.

قضاوی گفت: کلاس هایی نیز در دوران بارداری برگزار می شود که اهمیت سلامت دوران بارداری، تغذیه در این دوران، شیردهی صحیح واکسیناسیون بیان می شود که در کنار آن کلاس های آمادگی برای زایمان طبیعی با تلاش بر ترویج زایمان طبیعی و ممانعت از انجام سزارین های غیرضروری و بدون اندیکاسیون نیز برقرار است.

وی افزود: این کلاس هادر کلیه شهرستان های تابع دانشگاه از هفته ۲۰ بارداری برگزار می شود و امکان این که همسر مادر نیز بتواند در کلاس های انتهایی همسر خود را مشایعت کند فراهم شده است.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.