اصفهان؛

جابه جایی 14 میلیون مسافر با خط ریلی در کشور

سرپرست معاونت مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از جابه جایی 14 میلیون مسافر با خط ریلی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میرحسن موسوی، در حاشیه افتتاح قطار ترن ست پردیس کاشان _ تهران و بالعکس در ایستگاه قطار راه آهن کاشان درگفتگو با خبرنگاران گفت: سال گذشته نیز 25 میلیون نفر از طریق شبکه حمل ونقل ریلی کشور جابه جا شدند.
به گفته وی،با تدابیر اندیشیده شده و توسعه حمل و نقل ریلی کشور جابه جایی این تعداد مسافر تا پایان سال جاری نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.
وی، با تاکید بر سیاست ارتقای کمی وکیفی شبکه ریلی وخدمات ایستگاهی گفت: توجه جدی مقام معظم رهبری، دولت تدبیر وامید و وزارت راه و شهرسازی به توسعه حمل و نقل ریلی کشور است.
به گفته وی، طی چند سال اخیر برنامه های تئوری شکل گرفته در این حوزه بسیار خوب عملیاتی  شده است.
موسوی، گذراندن تصویب لوایح ومصوبات مطلوب شبکه ریلی در مجلس شورای اسلامی را تاکیدکرد وگفت:ارتقای کمی وکیفی،  توسعه حمل ونقل ریلی و رسیدگی به کیفیت کل ایستگاه های کشور از جمله ایجاد مساجد و نمازخانه ها از نتایج این مصوبات و لوایح است.
وی،با تاکید بر اینکه دولت با وجود کمبود نقدینگی مبالغ کلانی در راه آهن هزینه کرده است گفت: برای قطار ترن ست کاشان _ تهران و بالعکس با ظرفیت 252 نفر چهار ایستگاه و اعتبار 24 میلیارد تومانی هزینه شده است.
به گفته وی، تخفیف 30 درصدی در هزینه بلیط این قطار نیز برای دانشجویان در هیات مدیره راه آهن تصویب شده است که تلاش می کنیم تا با نشست و رایزنی مجدد هیات مدیره این تخفیف قیمت به 50 درصد برسد.
شایان ذکر است: آیین افتتاح قطار ترن ست کاشان _ تهران و بالعکس ساعتی قبل با حضور میرحسن موسوی سرپرست معاونت مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسن ماسوری مدیر کل راه آهن استان، نماینده و فرماندار کاشان و مدیران شهرستانی  با حضور پدر شهید داروغه از شهدای راه آهن افتتاح شد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.