آبادان ؛

افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در مسیر دریایی بندر خرمشهر به بندر بصره

ظرفیت جابه‌جایی مسافر در مسیر دریایی بندر خرمشهر به بندر بصره افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛دریس مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سومین شناور در مسیر دریایی خرمشهر-بصره به ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی این بندر برای جابجایی زائران عتبات عالیات به مناسبت ماه محرم و ایام اربعین ملحق شد.

عادل دریس افزود: الحاق این شناور در مسیر دریایی خرمشهر- بصره طی انعقاد قرارداد میان دو شرکت عراقی و ایرانی صورت گرفت.

وی  گفت: این شناور مسافری با حضور راجع صابر عبود الموسوی سفیر عراق در ایران فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: شناور جدید از نوع کاتاماران با ظرفیت 403 نفر و سرعت 36 گره دریایی به ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی بندرخرمشهر اضافه شد.

دریس گفت: از این پس سه شناور با ظرفیت تجمعی  709 مسافر، زائران عتبات عالیات را از بندرخرمشهر به بندربصره جابجا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استقبال مسافران از این خط دریایی عادی است، افزود: در صورت استقبال مسافران امسال نیز همانند سال‌های گذشته، شناور‌ها قابلیت انجام دو الی سه سفر در طول روز را نیز دارند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پایانه بین المللی خلیج فارس به عنوان مجهز‌ترین و بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی منطقه با برخورداری از دو پست اسکله روزانه اتونایی انتقال یک هزار و 200 مسافر از طریق مرز دریایی به عراق را داراست و این ظرفیت با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی قابل افزایش است.

دریس افزود: مسافت بندرخرمشهر تا بندربصره 16 مایل دریایی است که مدت زمان سفر، تقریبا یک ساعت به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.