آبادان؛

افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در مسیر بندر خرمشهر _ بصره

هیچ محدودیتی برای جابجایی زوار از مسیر دریایی بندر خرمشهر – بصره وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛دریس مدیرکل بندر خرمشهر با اشاره به تمهیدات انجام شده جهت ساماندهی و تسهیل تردد زوار اربعین حسینی گفت: هیچ محدودیتی برای جابجایی زوار از مسیر دریایی بندر خرمشهر – بصره وجود ندارد.

عادل دریس در خصوص تردد زوار اربعین حسینی از مسیر دریایی بندر خرمشهر - بصره افزود: برای جابه‌جایی زوار در این مسیر سه فروند شناور با ظرفیت مجموعا 709 نفر در نظر گرفته‌ایم که یکی از این شناورها، امسال به این مسیر افزوده شده است.

وی گفت: طول سفر دریایی بندر خرمشهر – بصره یک‌ساعته است و تاکنون گردشگران، مسافران و زوار رضایت‌مندی خوبی از این سفر دریایی داشته‌اند.

دریس افزود: سال گذشته 36 هزار زائر ایرانی از طریق مسیر دریایی بندر خرمشهر – بصره عازم شهرهای زیارتی کشور عراق شدند و امسال نیز با توجه به افزودن یک شناور برای این مسیر، پیش‌بینی می‌شود که این رقم به 40 تا 50 هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: شناورهای ما حتی 2 تا 3 بار در روز می‌توانند در این مسیر تردد کنند و ظرفیت برای جابجایی زوار نامحدود است و حتی انتقال زوار اربعین حسینی تا 100 هزار نفر را هم از طریق این مسیر دریایی می‌توانیم پوشش دهیم.

مدیرکل بندر خرمشهر افزود: از روز چهارشنبه یا پنجشنبه جابه‌جایی کاروان‌های زوار اربعین حسینی، از مسیر دریایی بندر خرمشهر – بصره آغاز می‌شود و پایانه مسافربری خلیج‌فارس بندر خرمشهر امسال برای نخستین‌بار و به منظور تسهیل تردد زوار در اربعین به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد و شناورها هم شبانه می‌توانند حرکت کنند.

دریس با اشاره به افزایش 50 درصدی ظرفیت پذیرش مسافر در امسال در مسیر دریایی بندر خرمشهر – بصره گفت: همچنین امسال پایگاه دریایی و خشکی هلال احمر برای زوار در نظر گرفته شده و علاوه بر این بندر خرمشهر امسال یک موکب در پایانه مسافربری خلیج‌فارس راه‌اندازی کرده است تا از زائران و مسافران اربعین، قبل از عزیمت به عراق پذیرایی شود و در این موکب راهنمایی زوار نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.