همدان؛

نخستین وظیفه هر فرد ایرانی شناخت اسلام ناب است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: نخستین و مهم ترین وظیفه ما این است که باید شناخت کاملی از اسلام ناب داشته باشیم.

نخستین وظیفه هر فرد ایرانی شناخت اسلام ناب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلامعلی ابوحمزه در جمع فرماندهان و ارکان مدیریتی بسیج حوزه مقاومت امام صادق(ع) شهر بهار با اشاره به اهمیت و پیرامون نهج البلاغه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تاکیدات امام و رهبری  قرآن در قشر های مختلف مطرح بود به شکل های روخوانی و روانخوانی و تجوید و حفظ و همچنیین در سخنرانی ها ارائه می شد اما نکته ای که مقام معظم رهبری و امام به آن تأکید کردند بحث نهج البلاغه است.

وی در همین باره افزود: ما باید زمینه ای را در سپاه،بسیج و جامعه فراهم بکنیم که نهج البلاغه خوانی در سطوح و قشر های مختلف عین تلاوت قرآن  رایج  شود.

ابوحمزه با اشاره به این که  بسیجی باید بصیرت کامل داشته باشد بیان کرد:بصیرت یعنی راه شناسی، هدف شناسی و  دشمن شناسی و این خودمان هستیم که  باید دنبال این عمل برویم زیرا چون نیاز و ویژگی  یک بسیجی بصیرت است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) تأکید کرد: شیطان کردارهای زشت را در نظر زیبا جلوه می دهد و  هرکسی که از درون تحت تاثیر وسوسه های شیطان  قرار بگیرد هر کار شیطانی را خود توجیه می کند و نظر به درستی  کار دارد و اعمال و  رفتارها شیطانی خواهد شد.

ابوحمزه تأکید کرد: در حال کسانی که دم از رابطه و مذاکره با آمریکا می زنند هر چقدر مقام  معظم رهبری فریاد میزند بحث مذاکره و  5+1 فقط در بحث برجام است ولی بنابراین با نشست و برخاست های می گویند که اگر خواستار حل مشکلات هستیم باید رابطه  با امریکا داشته باشیم.

وی گفت: در موضوع برجام دولت دو یا سه سال وقت گذاشت ولی اینک نتیجه این است که امریکایی ها مطرح  می کنند اگر میخواهید مشکل تحریم حل شود باید جمهوری اسلامی در بحث مقاومت عقب نشینی کند یعنی کاری با حزب الله ،سوریه،عراق،فلسطین و.. نداشته باشیم .

ابوحمزه ادامه داد: مقام  معظم رهبری فرموند که اگر شما  این  راهم بپذیرید ولی دوباره باز مطرح می کنند که شما باید در بحث حقوق بشر آن چیزی که ما میگوییم بپذیرید و... شیطان نقش چنیینی دارد و این که ما میگوییم آمریکا  شیطان  بزرگیست و شعار مرگ برآمریکا میدهیم به خاطر این افکار و اندیشه غلط آنهاست ما کاری با مردم  این کشور نداریم مخاطب ما این دولتمردان و سیاست مردان آمریکا است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) تشریح کرد: تا زمانی که ما برنگردیم به دوران  قبل از انقلاب  و شرایط رژیم منقوص پهلوی را نپذیریم آمریکایی ها رابطه درستی را نخواهند داشت و اینها همین را میخواهند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امریکا نزدیک است اظهار داشت:نکته  مهمی که باید ما به آن توجه داشته باشیم روز های مناظره دوکاندید و انتخابات آمریکا است و چه حزب جمهوری خواه و یا چه حزب دموکرات پیروز شود هیچ اتفاقی در دولت مردان آمریکا در بحث جنایات و ظلم و افکار آنها نسبت به ایران و ... رخ نخواهد داد.

غلامعلی ابوحمزه اظهار داشت:افکار و اندیشه ای که در کشور های غربی است چه در آمریکابرگرفته از اندیشه لیبرال سرمایه داری است و محور این سکورالیسم است و آن چیزی که مبنا و خروجی کار اینها است سه چیز است؛قدرت،ثروت و لذت است اگر زمانی به این سه تا محور بخواهند برسند حتی قتل عام  و کشتار جمعی می کنند.

وی افزود:جنگ هایی که در برخی کشورها دارد رخ میدهد ریشه اینها اعتماد به آمریکا است کاملا آمریکایی ها از شرایط های بوجود آمده به ویژه در سوریه حداکثر استفاده را می کنند.

وی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم و تدابیر مقام معظم رهبری گفت:جمهوری اسلامی ایران با وجود همه  این توطئه ها سربلند است و این شهدا باعث عزت و سرافرازی کشور هستند.

غلامعلی ابوحمزه اظهار داشت: اولین و مهم ترین وظیفه ای که  بر دوش ما است باید شناخت کاملی از اسلام ناب داشته باشیم و ارکان اساسی اسلام ناب عقلانیت،معنویت و عدالت است.

وی با بیان اینکه بسیجی باید مطالعه داشته باشد گفت:اگر بسیجی ما و هر فرد دیگری میخواد اسلام را بشناسد باید و کتب امام،شهید مطهری،قرائتی و... را مطالعه کند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه  مشکل کشور ما دانشگاه ها نیست بیان کرد: مشکل ما حوزه های علمیه است ما نیاز به طلبه ی جوان باهوش و با استعداد داریم که 20سال دیگه از دل اینها مانند شهید مطهری خروجی داشته باشیم.

وی افزود: مساجدی وجود داردکه حتی اذان از آن پخش نمی شود و ما نیاز به طلبه داریم، تکلیف ما این است که هر کس که میتواند و توان دارد باید به حوزه های علمیه برود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به نقش فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی هم محسنات دارد و هم معایب اگر در جهت صحییح استفاده کنیم منفعت دارد و اگر در جهت ناصحییح باشد خسران است این ما هستیم که هوشیاری کامل را باید داشته باشیم در فضای مجازی و فضای حقیقی گناه هیچ گونه فرقی ندارد.

انتهای پیام/ خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.