همدان؛

فعالیت بیش از یکصد مدرسه زیر 5 دانش‌آموز در همدان

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان از فعالیت بیش از یکصد مدرسه زیر 5 دانش‌آموز در همدان خبر داد.

فعالیت بیش از یکصد مدرسه زیر 5 دانش‌آموز در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس احمدی‌مقیم اظهار داشت: آموزش و پرورش با ایجاد زمینه‌های لازم برای تحصیل درصدد از بین بردن مبادی بی‌سوادی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزان برای امرار معاش خانواده خود مجبور به کار کردن هستند، افزود: با توجه به اینکه این نوع دانش‌آموزان در سراسر استان پراکنده هستند بنابراین امکان راه‌اندازی این نوع مدرسه وجود ندارد اما آموزش و پرورش با معرفی این افراد به مدارس شبانه‌روزی و تأمین هزینه ایاب و ذهاب‌شان درصدد ساماندهی و جذب آنها برآمده است.

احمدی‌مقیم خاطرنشان کرد: بر اساس هدفگذاری آموزش و پرورش استان، تقریبا 6800 نفر از افراد بی‌سواد و کم‌سواد استان تحت پوشش این نهاد قرار خواهد گرفت.
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان همچنین از وجود 16 هزار و 800 بی‌سواد مطلق در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان خبر داد.

عباس احمدی‌مقیم با بیان اینکه اطلاعات دقیق از جمعیت باسواد و بی‌سواد استان پس از ارائه نتایج سرشماری مشخص خواهد شد، افزود: بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال 90، استان همدان رتبه دهم کشوری از منظر باسوادی را دارد.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سالجاری 4620 نفراز افراد بی‌سواد و کم‌سواد تحت آموزش قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: 1100 مربی در سطح استان، به این افراد آموزش می‌دهند.

احمدی‌مقیم عدم دسترسی به تحصیل در دهه 60 را از مهمترین عوامل بی‌سوادی در استان برشمرد و تصریح کرد: ازدواج زودرس دختران در گذشته، بی‌سوادی سرپرستان خانوار و مسائل اقتصادی از دیگر عوامل بی‌سوادی در استان بوده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.