همدان؛

تولید بیش از 20 هزار تن گوشت مرغ در ‌همدان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت: در شش ماهه نخست امسال 24 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است.

تولید بیش از 20 هزار تن گوشت مرغ در ‌همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد نظرپور با اشاره به اینکه  همدان  در 6 ماهه نخست امسال 11 میلیون و 644 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان همدان انجام شده است افزود: 519 واحد مرغ گوشتی نیز با ظرفیت 9 میلیون و 124 هزارقطعه در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 594 واحد پرورش مرغ گوشتی جوجه‌ریزی انجام شده است  ادامه داد: 4300 تن گوشت مرغ نیز از بابت مرغ بومی و سایر ماکیان در استان همدان تولید شده است.

وی با بیان اینکه  سرانه مصرف گوشت مرغ در استان 26 کیلوگرم است، اظهار داشت: پارسال 74 هزار و 600 تن مرغ زنده و 56 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده بود.

نظرپور با اشاره به اینکه پتانسیل تولید گوشت مرغ در استان همدان 86 هزار تن استخاطر نشان کرد:استان همدان قابلیت جوجه‌ریزی تا 5 دوره را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان به صادرات گوشت مرغ از استان اشاره کرد واظهار داشت: امسال هیچ‌گونه صادرات گوشت مرغ از استان انجام نشده است وصادرات در این زمینه از سوی  سایر استان‌ها انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه  افزایش قیمت مرغ به علت گرانی نهاده‌ها و مدیریت جوجه‌ریزی بوده است اذعان داشت: افزایش قیمت  بدلیل افزایش قیمت ذرت بوده است.

نظرپور افزود: 20 روزی است که قیمت مرغ کاهش بافته و درحال حاضر نیز شرکت پشتیبانی امور دام خرید تضمینی را با قیمت 6400 تومان آغاز کرده است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.