کرمان؛

شعبه ویژه رسیدگی به حقوق شهروندان در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: شعبه ویژه رسیدگی به حقوق شهروندان در کرمان از اسفندماه سال گذشته راه اندازی شده است.

شعبه ویژه رسیدگی به حقوق شهروندان در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دادخدا سالاری امروز در نشست خبری با موضوع رعایت حقوق شهروندی افزود: در حال حاضر نیازی به تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به حقوق شهروندی در کرمان احساس نمی شود.

وی خاطر نشان کرد : 25 مورد بازدید از بخش های مختلف کلانتری های استان کرمان در راستای رعایت حقوق شهروندان طی شش ماه نخست سال جاری انجام شده است.

سالاری تصریح کرد : بازدید از کلانتری ها با حضور اکیپ های قضایی و به منظور اثرگذاری بیشتر انجام شده است.

دادستان کرمان گفت: 19مورد بازدید در نیمه نخست سال جاری از کانون اصلاح و تربیت استان کرمان انجام شده است.

سالاری افزود: 3 مورد بازدید از بازداشتگاه پلیس آگاهی در کرمان طی سال جاری صورت گرفته
است.

وی به انجام 47 مورد بازدید از بازداشتگاه موقت استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها شکایات موجود استماع شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال 92 مورد بازدید از زندان مرکزی کرمان نیز انجام شده است تصریح کرد: تمام بازدیدها در راستای حفظ حقوق شهروندی افراد و به صورت سرزده انجام شده و
هر مرحله نسبت به مرحله قبل از شاهد بهبود اوضاع این واحدها بوده ایم.

وی به تشکیل هیات بازدید امنیت غذایی در کرمان نیز اشاره کرد و گفت: این هیات تاکنون 27 مورد بازدید از فروشگاه ها و واحدهای تولیدی موادغذایی این استان را انجام داده است.

سالاری تاکید کرد: بازدیدهای ستاد امنیت غذایی استان کرمان به صورت مستمر انجام می شود تا امنیت غذایی جامعه به صورت حقیقی محقق شود.

دادستان کرمان با اشاره به تشکیل هیات جلوگیری از حوادث کار ادامه داد: 495 مورد بازدید از کارگاه ها در این حوزه انجام شده که در این راستا 162 کارگاه پرخطر شناسایی و 156 مورد تعطیلی کارگاه های پرخطر به صورت موقت برای رفع کاستی های موجود در آنها انجام شده است.

وی عنوان کرد: 162 کارگاه پرخطر در کرمان نیز برای مدت یک تا 2 ماه تعطیل شده است.
وی ادامه داد: با تشکیل کارگروه سوانح اجتماعی نیز 3 مورد بازدید از شهربازی، آسانسورها و مدارس استان کرمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: ستاد پیشگیری از جرایم خشن نیز در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی تشکیل شده تا برخورد سریع با اراذل و اوباش انجام و امنیت و آرامش جامعه محقق شود.

سالاری گفت: کارگروه پیشگیری از وقوع سرقت نیز برای کاهش سرقت ها و کشف سریع تر این جرم در کرمان انجام شده است.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی را اهم موضوعات می دانیم گفت: خود را در قبال امنیت و آرامش جامعه مسئول می دانیم و حتی اگر فردی به دستگاه های قضایی و انتظامی مراجعه نکند هم باید از امنیت برخوردار باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار