کرمان؛

آغاز عملياتی طرح ارتقای امنيت اجتماعی با شعار "داشتن شهری امن حق هر شهروند"

دادستان عمومی و انقلاب كرمان از آغاز عملياتی شدن طرح ارتقای امنيت اجتماعی با شعار داشتن شهری امن حق هر شهروند در كرمان خبر داد.

آغاز عملياتی طرح ارتقای امنيت اجتماعی با شعار
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مركز استان كرمان از آغاز عملياتی شدن طرح ارتقای امنيت اجتماعي با شعار داشتن شهری امن حق هر شهروند در كرمان خبر داد و افزود:در روز اول اجراي اين طرح 107مجرم دستگير شده اند.

 سالاری در تشريح جزئيات اجراي اين طرح اظهار داشت: تا كنون  بيش از 214 دستگاه انواع خودرو به عنوان آلات و ادوات ارتكاب جرم از قبيل ايجاد مزاحمت براي بانوان ،اخلال در نظم و امنيت و كشف حجاب ، توقيف و بيش از 107مجرم دستگير و با آنان تفهيم اتهام صورت گرفته است .

اين مقام ارشد قضائي استان با بيان اينكه اين طرح باجديت وقاطعيت وبه صورت شبانه روزي ادامه خواهد يافت،تصريح كرد: قضات ويژه با حضور ميداني در صحنه  از نزديك عمليات تعقيب مجرمين وتوقيف حالات جرم را رصد و دستورات مقتضي راجهت تسريع طرح صادر مي نمايند.

وي مهمترين هدف اجراي اين طرح را عملياتي شدن فريضه امر به معروف و نهي از منكر دانست وتاكيد كرد:مبارزه با فرهنگ منحط غربي و جرايم مرتبط با آن از جمله بدحجابي و كشف حجاب و رانندگي با حالت مستي و صرف مشروبات الكلي ضرورت دارد.

دادستان كرمان بر مبارزه با بزه ايجاد مزاحمت براي اطفال و بانوان ومبارزه با اراذل و اوباش وعاملين نزاعهاي خياباني تاكيد كرد وعنوان داشت: در اجراي اين طرح معتادين متجاهر و پرخطر و متكديان خياباني از كف معابر و خيابانها جمع آوري مي شوند.

وي درپايان بيان كرد:باتوجه به تعطيل بر دار نبودن فريضه امربه معروف ونهي ازمنكرآن هم دربعد حاكميتي و وظيفه قوه قضائيه وپليس در امر مبارزه با جرائم وپيشگيري از وقوع جرم،اجراي اين طرح همچنان به صورت مستمر در دستور كار قرار دارد.

شايان ذكر است در اجراي طرح هماهنگ و هدفمند مبارزه با جرايم و عملياتي شدن فريضه امر به معروف و نهي از منكر كه حضرت ابا عبدالحسين براي احياء اين فريضه به شهادت رسيدند از تاريخ 26/08/1395 طرح مذكور با شعار (داشتن شهري امن حق هر شهروند است ) در كف خيابان و معابر و بازار كرمان با هماهنگي فرماندهي  انتظامي استان كرمان و فرماندهي شهرستان كرمان و پليسهاي تخصصي و با هدايت و دستور قضات ويژه و تحت نظارت دادستاني كرمان  شكل اجرايي يافت.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار