اصفهان؛

افزایش ماندگاری گردشگر برای توسعه گردشگری شهرستان نطنز

برای توسعه گردشگری شهرستان نطنز باید ماندگاری گردشگر را افزایش دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در حاشیه مراسم رونمایی از لوح ثبتی تعزیه نطنز در خصوص رونق نگرفتن گردشگری در نطنز گفت : نمی توانیم بگوییم گردشگری در این شهرستان رونق ندارد ، ولی می توانیم بگوییم که گردشگری به اندازه ظرفیتهای این شهرستان توسعه پیدا نکرده است .

مرتضی رحمانی موحد افزود : تا زیرساخت ها فراهم نشود و ماندگاری ایجاد نکنیم گردشگری هدفمند در نطنز بامشکل مواجه است. چون الان گردشگری می آید و ما باید کاری کنیم که به مرور اقامت در شهرستان نطنز افزایش یابد .

وی در تشریح برنامه های این سازمان برای ایجاد ماندگاری در نطنز گفت : برنامه ما این است که، نطنز را به عنوان یک مقصد گردشگری که دارای میراث تاریخی و طبیعت زیبائی است و همچنین در تولید گیاهان دارویی سر آمد است به جایگاه خود برسانیم . معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود : باید فضایی ایجاد شود که برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه کند تا آنها بیایند و در بخش های مختلف زیرساختی اعم از اقامتی ، پذیرایی و تفریحی سرمایه گذاری کند.

رحمانی موحد ادامه داد: آن قسمت که سهم سازمان میراث فرهنگی است را انجام می دهیم ، اما بخشی را هم باید مجموعه های مردمی و بخش خصوصی انجام دهند.

وی با اشاره به بازدید خود از حمام افوشته نطنز گفت: الان حمامی را دیدم که می تواند بهترین ظرفیت برای ایجاد واحد پذیرایی سنتی باشد .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه باید انگیزه و جذابیت در حوزه گردشگری به قدری بالا رود که سرمایه گذار بیاید افزود : اگر توسعه پایدار می خواهیم یک رکن آن مشارکت مردمی است .


انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.