اصفهان؛

اعزام 800 مبلغ دینی به مناطق محروم و روستایی استان اصفهان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ایام دهه اول محرم حدود 800 مبلغ دینی از مجامع علمی و دانشگاهی را به مناطق فاقد روحانی در استان اصفهان اعزام کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد قطبی  اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ایام دهه اول محرم حدود 800 مبلغ دینی از مجامع علمی و دانشگاهی را به مناطق فاقد روحانی در استان اصفهان مثل مناطق روستایی و حاشیه شهرها اعزام کرده است.

وی افزود: این مبلغان دینی وظیفه مدیریت فعالیت‌های مذهبی در ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) را برعهده دارند که حضور آن‌ها می‌تواند به نوعی چراغ مساجد را روشن کند چراکه مساجدی در مناطق دورافتاده و روستاها وجود دارد که فاقد روحانی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: با حضور مبلغان اعزام شده در مناطق محروم و روستایی نماز جماعت برپا می‌شود و عزاداری محرم شکل می‌گیرد، همچنین فضای معرفت و شناخت اهل بیت(ع) ایجاد شده و شعائر اسلامی بیش از پیش جلوه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اعزام مبلغان دینی توسط دفتر تبلیغات اسلامی به مناطق روستایی و محروم در دو ماه رمضان و محرم صورت می‌گیرد که در برخی از مناطق نیز علاوه بر این دو ماه، در دهه‌های صفر و فاطمیه اعزام صورت می‌پذیرد چراکه بسیاری از این مناطق در طول سال هیچ برنامه دینی و مذهبی ندارند.

حجت‌الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: طی 5 سال‌ اخیر هیأت‌های مذهبی بزرگ اصفهان در کنار مراسمی که دارند، برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های آموزشی مسائل تربیتی کودکان را اجرا می‌کنند که دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در طول سال به تربیت مربیان آموزشی این برنامه‌ها می‌پردازد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.