اردبیل؛

بهره برداری از 11 پروژه صنعت برق در اردبیل

همزمان با حضور وزیر نیرو، ۱۱ پروژه صنعت برق با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان در سطح استان اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل در آئین افتتاح همزمان این پروژه ها اظهار داشت: با افتتاح این طرح های مهم و بزرگ زیرساخت های شبکه برق این استان بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

علیرضا علیزاده با بیان اینکه اردبیل در زمینه صنعت برق یکی از استان های توسعه یافته و پیشرو است، تاکید کرد: هم اکنون اردبیل جزو استان های صادرکننده برق در کشور شناخته می شود که این قابلیت و توانمندی منطقه را در صنعت برق نشان می دهد.

وی با اشاره به توسعه این صنعت در تمام زمینه ها در استان تصرح کرد: طی سال های اخیر سرمایه گذاری های مطلوبی در بحث تولید و توزیع انرژی در استان اردبیل صورت گرفته که در نتیجه آن شاهد افزایش تولید و صادرات آن در سال های اخیر بوده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به افتتاح پروژه های مرتبط با صنعت برق در اردبیل و با حضور وزیر نیرو متذکر شد: در این افتتاح ۱۱ پروژه با اعتبار ۱۷۲ میلیارد تومان در بخش های زیرساختی و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری افتتاح شد.

وی خط تکمداره باندل دو سیمه ۴۰۰ کیلووات سبلان، ورود و خروج خط نیروگاه نیروگاه سبلان، مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع اردبیل، توسعه بخش ۲۳۰ و ۳۳۰ کیلووات پست پارس آّباد و... را از جمله پروژه های افتتاح شده برشمرد.

علیزاده به پروژه های سرمایه گذاری توزیع شامل توسعه و احداث، اصلاح و ساماندهی، روشنایی معابر و تامین برق روستایی اشاره کرد و یادآور شد: طرح های کاهش تلفات جایگزینی شبکه سیم، اجرای کابل های خودنگهدار به طول ۱۲۰۰ کیلومتر و صنعتی سازی فیلتر اکتیو موادی و فازیاب به عنوان طرح های تحقیقاتی و دانش بنیان از دیگر پروژه های افتتاحی بود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های مرتبط با تولید برق از انرژی خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد: در این بخش ۵.۶ مگاوات اتمام و در حال راه اندازی بوده و ۲۰۰ مگاوات در دست اجرا است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.