گفتگوی تلفنی لاوروف و موگرینی درباره بحران سوریه

وزیر خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی درباره سوریه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تلفنی درباره بحران سوریه گفتگو کردند.

سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: موگرینی روز یکشنبه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرده و قصد دارد امروز دوشنبه نیز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای کمک به شهر حلب سوریه گفتگو کند.

روز یکشنبه اتحادیه اروپا پیشنهاد جدیدی را برای ارسال کمک به شهر حلب سوریه ارائه کرده است ولی هنوز معلوم نیست که این پیشنهاد بتواند همکاری از سوی همه طرف های درگیر در منطقه را تضمین نماید.

در پی حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و نقض آتش‌بس از سوی تروریست‌ها، تحولات سوریه وارد فاز جدیدی شده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا اخیراً گفت که کشورش در آستانه تعلیق مذاکرات خود با روسیه درباره سوریه است.

وی افزود: ما در آستانه تعلیق مذاکرات هستیم، زیرا منطقی نیست که ما زیر بمباران نشست برگزار کنیم و تلاش کنیم که کارها با جدیت پیگیری شود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از همه آژانس‌های امنیت ملی خواسته است که همه گزینه‌ها درباره سوریه را بررسی کنند.

استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز پنجشنبه بعد از دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان گفت: با ادامه جنگ در سوریه، رسیدن به صلح در این کشور، امکان ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار