اتحادیه اروپا به ایفای نقش گسترده تر در مورد سوریه امید بسته است

اتحادیه اروپا امیدوار است که تلاش تازه اش برای ارسال کمکهای بشردوستانه به شرق حلب که در کنترل تروریست ها است، با موفقیت روبرو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات اتحادیه اروپا می گویند، تلاش های قبلی برای کمک رسانی به حلب به این دلیل ناکام مانده که این بلوک سهم نظامی ناچیزی در جنگ سوریه دارد.

این اتحادیه روز یکشنبه اعلام کرد که وسایل امدادی اساسی را در بخش تحت کنترل نیروهای دولتی برای ارسال از طریق خط درگیری مهیا کرده است و همچنین آماده طرح تخلیه ساکنان حلب برای مداوای پزشکی است.

ولی برای ارسال این کمک ها به یک آرامش نیاز است. روسیه که حمایت نظامی سنگینی از دولت سوریه می کند و آمریکا که حامی برخی از گروه های شورشی مکررا در میانجیگری برای برقراری یک آتش بس پایدار ناکام مانده اند.

یک منبع اتحادیه اروپا گفت:' با توجه به حملات اخیر دولت سوریه در حلب خطر قابل ملاحظه ای در مورد افزایش تلفات ایجاد شده است.

وی افزود:' این یک ابتکار صرفا بشردوستانه است و معنای آن اجازه دادن به سازمان های بشردوست برای انجام وظیفه در غیاب یک توافق جهانی در مورد ترک مخاصمه ای است که ما نمی توانیم به دلیل نیازهای فزاینده کسانی که در درگیریها گرفتار شده اند، منتظر آن بمانیم. '

بروکسل معتقد است که باید نقش بیشتری در مذاکرات سیاسی مربوط به آینده سوریه همزمان با تامین کمک مالی عمده برای بازسازی این کشور پس از پایان جنگ ایفا کند. جنگ سوریه همچنین موجب سرازیر شدن پناهنده به سوی این بلوک شده است.

یک سخنگوی بازوی اجرایی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته است فدریکا موگرینی دیپلمات ارشد اتحادیه در مورد طرح کمک رسانی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران صحبت کرده و قرار است روز دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز گفت و گو کند.

یک مقام دیگر اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه بتواند نتایج بهتری از دیپلماسی نسبت به امریکا به دست آورد چرا که اختلافات بروکسل با سوریه ، ایران و روسیه متحدان دمشق بالا نیست.

کمیته عالی مذاکرات گروه مخالف سیاسی اصلی سوریه از پیشنهاد اتحادیه اروپا استقبال کرده و گفته است که آماده کمک برای تحقق آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار