شهرکرد؛

اسامی برگزيدگان نخستین جشنواره استانی یاسین

اسامی 64 برگزیده نخستین جشنواره استانی سوره مبارکه یاسین در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مديرعامل اتحاديه موسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: «نخستین جشنواره سوره مبارکه یس» در 6 رشته قرائت تحقيق، ترتیل، فصيح‌خوانی، حفظ، تفسير، و تحقيق و پژوهش با شرکت 5 هزار نفر در استان برگزار شد.

مرضیه خسروی با اشاره به برگزاری مرحله اول این جشنواره در تیرماه امسال افزود: 400 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و 64 نفر برگزیده نهایی شدند. 

وی ادامه داد: در رشته قرائت مجموعاً 9 نفر به عنوان برتر معرفی شدند که حميدرضا هاشمی از بروجن، محمدهادی طادی از شهرکرد و محمدمهدی توکلی از شهرکرد در رده سنی زير 9 سال، محمد فتاحی از لردگان، حميدرضا داودی از جونقان و امير داوری از شلمزار در رده سنی 9 تا 16 سال و مهدی خديبی از بروجن، سيد ابراهيم حسينی از شهرکرد و عباس اسدی از بروجن در رده سنی بالای 16 سال رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: در رشته ترتیل نيز سمانه ميرزاخانی از شهرکرد، سميرا اميری از لردگان و مريم طاهريان از فرخشهر در رده سنی 9 تا 16 سال و زهرا سليمی از شهرکرد، الهام فانی از شهرکرد و نجمه ربيعی از شهرکرد در رده سنی بالای 16 سال، اول تا سوم شدند.

خسروی با اشاره به برگزاری آزمون رشته فصيح خوانی ويژه بزرگسالان اضافه کرد: در گروه بالای 45 سال بانوان این رشته، پريناز رحيمی از شهرکرد، صغری ايزدی از دستنا و انيس باقری از شهرکرد و در گروه بالای 50 سال برادران، سياوش بابادی از لردگان و غلامحسين امانی از بن مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

وی گفت: در رشته حفظ و در بخش بانوان، ملينا نيکخواه از شهرکرد، نگار بوجان از سامان و فاطمه احمدی از بروجن در رده سنی زير 9 سال، زهرا مداحيان از شهرکرد، زينب نجفی از فرخ شهر و زهرا احمدی از بروجن در رده سنی 9 تا 16 سال و فاطمه امانی از شلمزار، فاطمه نصيری از شهرکرد و رضوان اسماعيلی از شهرکرد در رده سنی بالای 16 سال رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

مديرعامل اتحاديه موسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در بخش آقایان رشته حفظ نیز محمدجواد فرج زاده از شهرکرد، اميرحسن جعفری از شلمزار و محمدجواد وطن خواه از شهرکرد در رده سنی زير 9 سال، محمدرضا ويسی از لردگان، محمدمهدی اسلامی از شهرکرد و سيد ابوالفضل کاظمی از شیخ شبان در رده سنی 9 تا 16 سال و عليرضا يزدانی از شهرکرد، ايوب حسين ميرزایی از شهرکرد و سيد سبحان حسينی از بروجن در رده سنی بالای 16 سال به ترتيب اول تا سوم شدند.

خسروی ادامه داد: در رشته تفسیر هم در بخش بانوان مائده حسینی از شلمزار، نرگس اسماعیلی از هفشجان و نگار ظفری از اردل در رده سنی 9 تا 16 سال، حدیثه بیگی از وردنجان، فیروزه صحراگرد از سامان و زینب صادقی از شلمزار در رده بالای 16 سال و در بخش آقایان محمدرضا ویسی از لردگان و علیرضا شاهرخی از لردگان در رده سنی 9 تا 16 سال و محمدرضا شریف پور از شهرکرد، سهراب کبیری از شهرکرد و عباس آبرود از لردگان در رده سنی بالای 16 سال رتبه های برتر را از آن خود کردند.

وی افزود: در رشته تحقیق و پژوهش نیز مریم حق وردی از شهرکرد، طاهره رئیسی از شهرکرد و زینب پیکار از شهرکرد رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

خسروی همچنین گفت: در بخش برترین های سنی این رقابت قرآنی، از محمدجواد فرج زاده 4 و نیم ساله از شهرکرد در رده خردسالان و سیما مشرف از فرخ شهر در رده بزرگسالان تقدیر شد.

وی اضافه کرد: در بخش موسسات برتر قرآنی هم مسعود داوری از نسیم وحی شهرکرد و رضا فتاحی از نورالثقلین لردگان مشترکاً اول، فرشته امیری از الشفاء شهرکرد دوم و روح انگیز بهرامی از الرحمن شهرکرد و رؤیا قائدی از اهل بیت (ع) شهرکرد مشترکاً سوم شدند.

خسروی ادامه داد: در بخش خانه های قرآن شهری و روستایی نیز ناهید سبزیان از تسنیم شهرکرد اول و سیده زینب احمدی از صاحب الزمان (عج) شیخ شبان دوم شد.

وی افزود: حوا خاتون غفاری از مؤسسه حضرت رقیه (س) نافچ نیز در بخش برگزیدگان خاص و سکینه باقری از الشفاء شهرکرد در بخش خانواده برتر قرآنی مورد تقدیر قرار گرفتند.

خسروی یادآور شد: حسین ماندنی نیز به عنوان کارشاس برتر قرآنی در این رقابت ها معرفی شد. 

در حال حاضر حدود 170 مرکز قرآنی اعم از موسسه و خانه‌ های قرآنی شهری و روستایی در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار