فضای امنیتی گسترده در اراضی اشغالی با گذشت دو روز از دفن پرز

چهل و هشت ساعت بعد از دفن شیمون پرز،‌ هنوز سرزمین های اشغالی با تدابیر شدید امنیتی روبرو است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون فرانس بیست و چهار خبر داد: فضای امنیتی شدیدی در سرزمین های اشغالی شکل گرفته است.

سیریل پاین خبرنگار این شبکه درباره اقدام صهیونیست ها در اعمال تدابیر شدید امنیتی در سرزمین های اشغالی به بهانه فرارسیدن سال نوی یهودی گفت: در واقع آنچه در عمل می بینیم بازگشت به واقعیت است.

کمتر از چهل و هشت ساعت پس از مراسم تشییع شیمون پرز، شاهد بازگشت به واقعیت هستیم. سال نوی یهودی فرارسیده است و مهمترین جشن مذهبی در اسرائیل برگزار می شود. به همین مناسبت، دستگاه امنیتی اسرائیل تدابیر شدید امنیتی اعمال کرده است.

از امشب تا روز سه شنبه نوار غزه و کرانه باختری کاملاً بسته است. یعنی اینکه بیش از چهار میلیون فلسطینی اجازه ورود یا خروج نخواهند داشت. مقررات منع آمد و شد نیز وجود خواهد داشت.

این خبرنگار در ادامه گفت: اوضاع در اینجا بی نهایت ملتهب است. امروز موجی از دستگیری ها در بیت المقدس رخ داد. در فلسطین نیز به خصوص در شبکه های اجتماعی خشم بسیار شدیدی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان شکل گرفته است. چون او در مراسم یادبود شیمون پرز شرکت کرده بود.

بر این اساس شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه به محل اقامت او تیراندازی شده است. هرچند نمی توانیم این مورد را تایید کنیم. به هر حال از این قضیه می توان به میزان تنش و التهاب موجود پی برد. محمود عباس به خیانت متهم شده و واقعاً خشم در سرزمین های فلسطین در حال افزایش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار