مشهد؛

نمایش تمبرهای یادبود استاد شهریار

به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار، تمبرهای یادبود این شاعر تبریزی، در گنجینه تمبر، اسکناس و سکّه موزه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

نمایش تمبرهای یادبود استاد شهریاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز بزرگداشت استاد شهریار، در سه نوبت، در سال‌های 1368 تا 1377 در مجموع چهار میلیون و چهارصد هزار قطعه تمبر چاپ و منتشر کرده است.
محمدحسین یزدی‌ن‍ژاد افزود: در این تمبرها تصویر این استاد نامدار ایران و شعر مشهور وی، علی ای همای رحمت در مدح مولای متقیان حضرت علی(ع) به چشم می‌خورد.
وی گفت: از آنجایی که اشعار این شاعر بزرگ به زبان آذری و فارسی در کشورهای فارسی‌زبان افغانستان و تاجیکستان و همچنین جمهوری آذربایجان طرفداران بسیاری دارد، تمبرهای یادبود او نیز مورد توجه مجموعه‌داران فرهنگ‌دوست این کشورها نیز قرار دارد.
مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی افزود: اولین تمبر طلای کشور(شمش خالص طلا به وزن یک گرم) نیز مزین به تصویر استاد شهریار توسط «خانه سکه ایران» در شمارگان بسیار محدود، در سال 1392ضرب شده است که نمونه‌ای از این تمبر در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
علاقه‌مندان همه روزه از ساعت 8 تا 20 می‌توانند از گنجینه تمبر، اسکناس و سکه واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی دیدن کنند .
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: نمایش ، تمبر ، شهریار ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.