مشهد؛

جایگاه ویژه خراسان رضوی در حوزه شعر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی و مشهد الرضا(ع) در حوزه شعر از جایگاه ویژه‌‌ای در سطح کشور برخوردار است.

جایگاه ویژه خراسان رضوی در حوزه شعربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید سعید سرابی در مراسم شب شعر 'شمیم رضوی' در مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره شاعر شهیر معاصر استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی افزود: شهریار از جایگاه بالایی در شعر و ادب فارسی برخوردار است.

وی ادامه داد:باید این روز برای بزرگداشت شهریار به عنوان یک شاعر فارسی زبان که دارای جایگاه و منزلت بالایی است باید مغتنم شمرده شود همچنین در این روز باید برای بزرگداشت روز شعر فارسی برنامه ریزی کرد و این روز ظرفیتی برای ارتقاء جایگاه شعر در کشور باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: شهریار، یکی از بزرگترین شعرای معاصر ماست؛ هم در شعر فارسی و هم در شعر ترکی؛ البته شعر فارسی او خیلی بیشتر از شعر ترکی است و به نظر می‌رسد که اولین و معروفترین شعرهای او به زبان فارسی است.

وی با اشاره به پیشینه درخشان خراسان رضوی در شعر فارسی بیان داشت: خراسان رضوی همواره در شعر فارسی پیشتاز بوده است شاعرانی که از این دیار سربرداشته اند هر کدام ستاره ای درخشان در آسمان شعر و ادب کشور هستند.

سرابی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در این عرصه باید جایگاه و خاستگاه شعر در خراسان رضوی تغییر کند و رتبه برتری در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به این که در سال 2017 با توجه به ظرفیتهای موجود قطعا باید این حوزه ارتقا پیدا کند اظهار کرد: روز شعر فارسی و روز پاسداشت شعر و ادب فارسی در روز ملی بزرگداشت فردوسی که امسال در تقویم قرار گرفته است می تواند زمینه ساز ارتقای شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شعرا و مفاخر ادبی بزرگ کشور می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:نقش رسانه‌ها در حوزه شعر و ادب بسیار پررنگ است و مسئولیت بزرگی در راستای ترویج فرهنگ و گسترش و اعتلای این حوزه در خراسان رضوی دارند.

شب شعر 'شمیم رضوی' هفتمین و آخرین شب شعر آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 94 - 95 است که همزمان با سالروز میلاد حضرت امام هادی (ع) و روز شعر و ادب پارسی با حضور جمعی از شاعران برجسته استان و کشور همچون قاسم رفیعا، جواد گنجعلی، سعید بیابانکی (شاعر طنزپرداز و مطرح کشور)، حسن دلبری، عباس کرخی، عباس ساعی، دکتر منوری و عباس سپاهی یونسی در کنار دانش آموزان و معلمان شاعر برگزار شد.

انتهای پیام// آ.ج


برچسب ها: جایگاه ، خراسان رضوی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار