مشهد؛

هوای ناسالم برای دومین روز پیاپی در مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای امروز کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی در14 ایستگاه ناسالم گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ناسالم مشهد برای گروههای حساس در مجموع ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف مشهد صبح امروز 116 پی.اس.آی و در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی اظهارداشت: دیروز میانگین شاخص کلی کیفیت هوا 126 پی.اس.آی بود که اگرچه این میزان کاهش یافته اما همچنان کیفیت هوای امروز مشهد ناسالم است.

صالحی بیان کرد: ایستگاه های خیام شمالی با 147، سمزقند با 143، تقی آباد با 141، الهیه با 126، شهید مفتح و نخریسی هر یک با 125، امامیه با 117، سجاد با 116، چمن با 115، شهید آوینی و سرافرازان هر یک با 113، صدف با 111، خیام جنوبی با 108و شهید کریمی با 106 پی.اس. آی ایستگاه های آلوده امروز در مشهد هستند.

وی با اشاره به اینکه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند، گفت: گروههای حساس باید از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و ایستگاه های آلوده خودداری کردند و عموم مردم نیز فعالیت های ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مردم خواست با توجه به روند ماندگاری حجم آلاینده ها، از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و ترددهای غیر ضروری را کاهش دهند تا به مرور شاهد کاهش شدت و میزان حجم آلاینده ها باشیم.

کلانشهر مشهد در هفته گذشته نیز سه روز را با کیفیت ناسالم و در وضعیت هشدار سپری کرده است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.