مشهد؛

انتخاب کتاب «بچه های عاشورا» ویژه کودکان و نوجوان

مدیرعامل به نشر از برگزیده شدن کتاب «بچه‌های عاشورا»، نوشته طاهره ایبد در دوره ششم پویش مطالعاتی سراسری روشنا ویژه کودکان و نوجوان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد محمدزاده مقدم با اشاره به منتخب شدن اثر به نشر، گفت: «بچه های عاشورا» روایتگر جوانان و نوجوانان قهرمانی است که در کنار امام حسین (ع) و برای اسلام، فداکاری ها و دلاوری های بسیاری انجام داده ‌اند.

وی با بیان اینکه «بچه های عاشورا» برای گروه سنی کودک و نوجوان از انتشارات به نشر برای این دوره از پویش مطالعاتی روشنا انتخاب شده است، گفت: این اثر مجموعه داستان های مذهبی است که توسط طاهره ایبد، برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده و به طور کلی هدف آن تصویرسازی واقعه کربلا به صورت ملموس تر برای نسل امروز است.

وی بیان کرد: « بچه های عاشورا » در سه فصل «مرد میدان» روایت قاسم فرزند حسن بن علی(ع) با تصویرگری بیوک ملکی، «از غریبه ها می ترسم» روایت محمد فرزند سعید بن عقیل با تصویرگری پژمان رحیمی زاده و «جنگجوی کوچک» روایت عبدالله فرزند حسن بن علی(ع) با تصویرگری فرشید شفیعی، تهیه و سعی شده با تصویرسازی هایی که در صفحات آن وجود دارد به واقعه بزرگ کربلا برای نسل امروز بپردازد.

وی افزود: این کتاب با نقل سه داستان از واقعه کربلا، این هدف را دنبال می کند که نسل کودک و نوجوان امروز را با توصیف شرایط سختی که امام حسین(ع)، خانواده و یارانش در آن روز داشتند آشنا سازد.

مدیرعامل انتشارات به نشر تصریح کرد: اثر «بچه های عاشورا»، با نگاهی داستانی همراه با تصویرگری در صفحات و توصیف لحظه به لحظه این واقعه، به تعریف شرایط امام و یارانش می پردازد و در این مجموعه سعی شده داستان ها به گونه ای بیان شود که نسل امروز بتواند با مطالعه این کتاب با سختی شرایط امام و یارانش در روز واقعه، ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: این کتاب سعی دارد در قالب داستان هایی کوتاه به بیان واقعه کربلا بپردازد و نگارنده با این هدف که عاشورا روزی است که امام سوم شیعیان و هفتاد و دو تن از یارانش برای دفاع از اسلام واقعی شهید شدند تا دروغگویان و کافران نتوانند چهره واقعی اسلام و مسلمانی را نابود کنند، شرایط این واقعه را به صورت داستانی نقل کرده است.

محمدزاده مقدم گفت: هدف از تولید این مجموعه این است تا نسل امروز با کودکانی که در واقعه بزرگ و تاریخی کربلا حضور داشتند و سختی هایی که در این راه گریبانگیرشان شد؛ آشنا شوند، چرا که در میان یاران امام حسین (ع) کودکان و نوجوانانی بودند که با شجاعت تمام در این واقعه و وقایع مربوط به آن شرکت داشتند و شهید شدند و این مجموعه نقل قصه شهادت آنان برای بچه های امروز است.

انتهای پیام// آ/ج


برچسب ها: انتخاب ، کتاب ، به نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار