گیلان؛

محدودیتی برای فعالیت احزاب وجود ندارد

قائم مقام وزیر کشور، فضای کنونی ایران اسلامی را برای فعالیت احزاب و تشکل ها مطلوب توصیف کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت احزاب وجود ندارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ محمدحسین مقیمی در نشستی با احزاب و گروه های سیاسی گیلان در رشت گفت: در ارتباط با فعالیت احزاب، هم در قانون اساسی مطابق اصل 26 و هم در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی که به تصویب شورای نگهبان رسیده، احزاب می توانند در چارچوب قانون فعالیت داشته باشند. 
وی با تاکید بر این مطلب که فضا و بستر لازم برای فعالیت قانونی احزاب در کشور وجود دارد، افزود: برای فعالیت احزاب در کشور، محدودیتی نداریم. 

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه مجوز فعالیت 250 حزب و گروه سیاسی در کشور صادر شده، تشکیل احزاب قدرتمند در کشور را خواسته همگان دانست و یادآور شد: خود احزاب باید تلاش کنند احزاب قدرتمندتر، فعال تر و قوی تر شوند و بتوانند افراد بیشتری جذب کنند و معتقدم نزدیکی احزاب به هم، باعث قوی تر شدن احزاب خواهد شد.

مقیمی ادامه داد: باید از اقداماتی که احزاب در کشور انجام می دهند، حمایت و از کسانی که در تشکیل احزاب هزینه داده اند، دفاع کنیم اما می کوشیم احزابی که به هم نزدیک هستند، در هم ادغام شوند تا جبهه واحدی را تشکیل دهند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت آسیب شناسی احزاب و گروه های سیاسی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: معتقدم یکی از کارکردهای مهم احزاب، این است که نیروهای کارآمد را برای اداره امور کشور آماده کنند و در این زمینه همه احزاب باید پای کار باشند. 

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر این مطلب که هیچ محدودیتی برای فعالیت احزاب در کشور وجود ندارد، افزود: دولت از فعالیت هایی در این زمینه، حمایت می کند و این وظیفه را دارد که از فعالیت های قانونمند و تشکل های سیاسی حمایت کند و اگر کسی از تعهد خودش عدول کرد، پاسخگو باشد. 
وی ادامه داد: همه تلاش دولت نیز این است که احزاب چه موافق و چه مخالف و حتی آنهایی که به رویکردهای دولت نیز انتقاد دارند، وارد میدان شوند. 

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه باید به دنبال این باشیم که رقبای خود را تقویت کنیم، گفت: رقیب جدی، باعث تقویت کار می شود و امروز دولت تدبیر و امید شرایطی را فراهم کرده حتی احزابی که با این دولت زاویه دارند، از نظرات آنها نیز استفاده می کند تا اشکال کار برطرف شود. 
وی به طراحی اساسنامه خانه احزاب اشاره و بیان کرد: اساسنامه احزاب، طوری طراحی شده که در خانه احزاب هر سه گروه اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل ها حضور داشته باشند و در حقیقت این سه ضلع، خانه احزاب را در دست داشته باشند. 
مقیمی ادامه داد: با فعالیت این سه ضلع در خانه احزاب که یک تشکل صنفی است، می تواند برای بسیاری از دغدغه ها چاره اندیشی کند.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر این مطلب که خانه احزاب باید مسائل و مشکلات احزاب را برطرف سازد، افزود: دولت هم در این زمینه پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد. 
وی ابراز امیدواری کرد که با شکل گیری خانه احزاب، احزاب بتوانند بصورت کامل در استان و کشور، گام های اساسی بردارند و دولت هم در این زمینه تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا از احزاب حمایت کند. 

در این نشست، نمایندگان برخی احزاب استان گیلان نیز مطالبی بیان کردند.


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.