گیلان؛

اهتمام برای اجرای اقتصاد مقاومتی

دولت با همه توان اجرای اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ قائم مقام وزیر کشور از اهتمام همه جانبه دولت تدبیر و امید برای اجرا و تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در عین حال که پاسخگو خواهیم بود، دقت می کنیم اسیر حاشیه ها نشویم.

محمدحسین مقیمی در همایش یک روزه فرمانداران، بخشداران و معاونان فرمانداران استان گیلان در رشت به چند توصیه مهم، راهبردی و اولویت دار وزیر کشور اشاره و بیان کرد: از جمله این توصیه ها در حوزه های امنیتی، چالش ها و آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، افزایش سطح ارتقاء رضایتمندی مردم و انتخابات است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل امنیتی ادامه داد: کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد و با وجود اقدامات تروریستی و ناامنی در کشورهای منطقه و حتی در اروپا، ما از حیث امنیت در شرایط مطلوبی به سر می بریم و تمام اهتمام ما این است که امنیت کشور را ارتقاء دهیم.

قائم مقام وزیر کشور افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های خوبی که نیروهای انتظامی و امنیتی دارند، موردی از ناامنی در کشور شاهد نیستیم، هرچند دشمنان به صورت حساب شده علیه نظام اسلامی فعالیت می کنند که باید هوشیار باشیم.

وی از مسئولان شهرستان ها خواست حتی کوچکترین مسائل امنیتی را با دید عمیق و تخصصی بنگرند.

مقیمی چالش ها و آسیب های اجتماعی را به عنوان دومین موضوع مهم جامعه اعلام و خاطرنشان کرد: این موضوع، اهمیت زیادی برای مسئولان کشور دارد و متاسفانه جامعه ما در شرایط کنونی با چالش ها و آسیب های اجتماعی مواجه است که باید اقدامات موثری برای کاهش این مشکلات در کشور انجام شود.

وی افزود: از نظر ساختاری و برای کاهش آسیب های اجتماعی، لازم است متولی خاصی در این زمینه مسئولیت را عهده دار شود که این مهم، امسال در قالب ایجاد یک سازمان مدیریت اجتماعی تحقق می یابد.

مقیمی با بیان اینکه اگر بخواهیم از این وضعیت عبور کنیم، باید اقداماتی موثر را انجام داد، گفت: بحث طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی و  مسائل اخلاقی باید در اولویت کار همه ما قرار گیرد و به دنبال آن، گزارش مربوط به موضوعات یاد شده، در آبان ماه امسال تقدیم رهبر معظم انقلاب خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه 80 تا 85 درصد کارها در اداره ها و نهادها به خوبی انجام می گیرد، گفت: فرمانداران باید برای حل مشکلات ارباب رجوع اقدام کنند تا کار مردم، در زمان خودش انجام گیرد و در حقیقت تکریم ارباب رجوع با جدیت دنبال شود.

قائم مقام وزیر کشور موضوع انتخابات را به عنوان آخرین مبحثی که مورد توجه وزیر کشور است، ذکر و اضافه کرد: دولت به سه اصل مهم توجه دارد، اینکه رأی مردم حق الناس است، باید مرّ قانون اجرا شود و اصل بی طرفی در انتخابات نیز مورد اهتمام است و خوشبختانه همین روحیه را در انتخابات سال آینده دنبال خواهیم کرد.

مقیمی با بیان اینکه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با عظمت و باشکوه برگزار شد، این مهم را متاثر از رعایت همین سه اصل عنوان کرد.

قائم مقام وزیر کشور در خاتمه سخنانش تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در مدت زمان باقی مانده، تلاش خواهد کرد کارهای خود را شتاب بخشیده و اقدامات و خدمات انجام شده را برای مردم بازگو کند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.