بیرجند؛

راه اندازی سايت پايش لحظه ای پناهگاه حيات وحش تالاب کجی نمکزار در خراسان جنوبی

برای اولين بار در مناطق چهارگانه تحت مديريت حفاظت محيط زيست خراسان جنوبی سايت پايش لحظه ای پناهگاه حيات وحش تالاب کجی اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این طرح در شهرستان نهبندان برای اولین بار در استان و در محل محیط بانی کجی نمکزار نهبندان اجرا می شود گفت:در محل محیط بانی کجی نمکزار نهبندان یک دستگاه دوربین مداربسته پایش لحظه ای نصب و راه اندازی شده است.

آرامنش هدف از اجرای این طرح را، انتقال لحظه ای اطلاعات خروجی از دوربین با هدف پایش لحظه ای تالاب عنوان کرد.

وی گفت : با توجه به وسعت زیاد مناطق تحت مدیریت در استان ، استفاده از روشهای پایش تصویری و سامانه های آنلاین پایش می توانند بخشی از کمبود نیروی اجرایی را جبران نمایند و ابزارهای قابل اعتمادی جهت رصد وضعیت منطقه جهت برنامه ریزی های حفاظتی باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود : به همین منظور و در ابتدای شروع این کار در استان ، پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان با اختصاص اعتبارات ملی سیستم پایش لحظه ای در آن راه اندازی شد که در فاز اول قسمتی از پناهگاه که محل ورود افراد به محدوده تالابی آن می باشد، مورد پایش تصویری قرار گرفته است وامید است طی سالیان آینده ضمن توسعه این طرح در محل پناهگاه ، بتوانیم با تأمین اعتبارکافی نسبت به اجرای طرح در کلیه عرصه های حساس زیست محیطی در سطح مناطق چهارگانه استان اقدام نماییم.

آرامنش اظهار کرد: سایت پایش لحظه ای به این شکل است که با نصب دوربین مداربسته در برخی از مناطق علاوه بر مشاهده حیات وحش، شرایط منطقه نیز رصد شود.

آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت : با ایجاد سایت پایش لحظه ای هم محیط بانان می توانند در آن مکان به کنترل و پایش بپردازند و هم دوربین ها می توانند آن منطقه را رصد کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.