اصفهان؛

سواد رسانه و نقش آن در جهان امروز

کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان طرح تربیت مربیان سواد رسانه‌ای را برگزار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دبیر کمیته فرهنگ رسانه گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات سواد رسانه است و این کمیته با اساتید و مولفان کتاب سواد رسانه مقطع دهم مدارس ایران، به برگزاری این دوره‌های تربیت مربی اقدام کرد.
احمدرضا متین‌فر با اشاره به استقبال قابل توجه از این دوره افزود: بیش از 800 نفر از مردم سراسر استان برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کردند و در مرحله بعدی پالایش مناسبی برای آن صورت گرفت و در نهایت افرادی برای شرکت در دوره انتخاب شدند.
وی گفت: بر اساس تحقیقات ، هر چیزی که بر روی مغز انسان اثر بگذارد، در طول زمان تبدیل به گفتار او شده و به رفتارش تبدیل می‌شود و این موضوع امروز اهمیت نقش رسانه‌ها را تبیین می‌کند.
متین فر به مثلث سواد رسانه اشاره کرد و افزود: سه ضلع این مثلث شامل مربی، متربی و محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است و والدین و مربیان باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند چراکه خانواده‌ها باید به دقت این موضوع را مد نظر قرار دهند که در آینده بچه‌های ما توسط پدر و مادرها تربیت نمی‌شوند، بلکه رسانه‌ها آنها را تربیت می‌کنند.
وی با اشاره به راهکارهای مدیریت این فضا بیان کرد: امروز بسیاری بر این باور هستند که فیلتر نه مطلوب است و نه ممکن و در این فضا، فیلترینگ، راهکار مناسبی به شمار نمی‌رود.
گفتنی است دوره تربیت مربی سواد رسانه با حضور اساتید و مولفان کتاب سواد رسانه‌ای پایه دهم، به مدت چهار روز در کتابخانه مرکزی اصفهان از سوی کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.