انسجام فرهنگی زیربنای سیاست های آموزش و پروش

وزیر آموزش و پرورش یکی از مهمترین سیاست‌های این نهاد آموزشی را اهتمام به انسجام فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر  وامید با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  وجمعی دیگر از مسئولان فرهنگی و دولتی کشور در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

در این برنامه علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه در حوزه فرهنگی آموزش و پرورش اهتمام جدی نسبت به شکل گیری هرچه بیشتر این موضوع داشته است گفت: تشکل‌های دانش آموزی برای تبیین مسائل آموزشی و پرورشی ایجاد شده تا زمینه مشارکت دانش آموز با مدرسه و نظام تعلیم وتربیت افزایش یابد.

وی ادامه داد: منشور حقوق داوطلبان خدمت به آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های این نهاد آموزشی به شمار می‌رود همچنین ابلاغ هسته‌ای گزینشی برای تغییر نگاه تفتیش  به رویکرد حمایتی از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

فانی ادامه داد: امید بخشی و آرامش در جامعه معلمان و دانش آموزان نمونه ای دیگر سیاستهای فرهنگی به کار گرفته شده در آموزش و پرورش بوده است.

فانی با بیان اینکه توسعه مشارکت جویی و مشارکت پذیری  از دیگر مسائل مورد توجه آموزش و پرورش بوده گفت: این نهاد آموزشی بیش از 40 میلیون مخاطب دارد بنابراین فعالیت‌های فرهنگی  تاثیر بسزایی در شکل گیری جامعه‌ای فرهنگی دارد.

وزیرآموزش و پرورش ازانعقاد بیش از 28 تفاهم نامه با نهادهای دولتی و غیر دولتی خبر داد و بیان کرد: با این رویکرد توسعه مشارکت برای فعالیت هر چه بهتر آموزش و پرورش محقق می‌شود.

وی از مشارکت قریب به 12 درصدی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: از جمله دیگر برنامه‌های که به آن توجه شده پیگیری و اجرای قانون شوراهای آموزش وپرورش بوده که در این دوره توجه کافی به آن می‌شود و در این راستا حداقل یک جلسه در ماه به ابعاد مختلف اجرای مختلف قانون پرداخته می‌شود که این مسئله منافع زیادی برای آموزش و پرورش دارد.

فانی ادامه داد: آموزش و پرورش به مثابه یک نهاد تربیتی به انسجام فرهنگی اهتمام می‌ورزد و به منظور شکل گیری فضای کنش‌گری جز سیاست‌های مهم آموزش وپروش به حساب می‌آید.

وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: شکل گیری هویت ایرانی و اسلامی از دیگر برنامه‌های مورد توجه در این نهاد آموزشی بوده و با هدف شکل گیری هرچه بهتر این مسئله در دانش آموزان برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

فانی با بیان اینکه سند تحول بنیادی یکی ازاهداف اصلی در برنامه ششم توسعه به شمار می‌رود گفت: سال گذشته نقشه راه این سند آماده شده و امسال بیش از 150 برنامه ذیل این سند در دستور کار قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش  به بحث استخدام وانتقال معلمان بر اساس ضوابط اشاره کرد و اظهار داشت: قانون گرایی و حاکمیت قانون و مقررات از برنامه‌های اصلی این نهاد آموزشی به شمار می‌رود.

فانی عنوان کرد: نشاط ‌آفرینی و ارتقای سلامت جسمی و روانی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش به شمار می‌رود که در این راستا طرح‌هایی نظیر حیات پویا، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواردی دیگر از این قبیل برای این مسئله در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش وپرورش از ایجاد کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای وهمچنین کتاب محیط زیست در سال تحصیلی آینده خبرداد و بیان کرد: مهارت اجتماعی در آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی دیگری نظیر احیای دارالقرآن‌ها، تشکیل ستاد توجه به مناطق مرزی به ویژه دانش آموزان دختر و همچنین اهتمام به آموزش‌های پیش دبستانی از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار