رئیس اخراجی فاکس نیوز مشاور ترامپ شد

رئیس اخراجی فاکس نیوز که مشاور قدرتمند انتخاباتی نیز است، به ستاد ترامپ پیوست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک تایمز، «راجر ایلز» رئیس سابق فاکس نیوز که ماه گذشته بابت رسوایی جنسی از کار برکنار شده بود، قرار است با شروع مناظره های انتخابات ریاست جمهوری پاییز سال جاری، به دونالد ترامپ مشاوره بدهد.

سه نفر که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند ایلز در آستانه تمرکز تیم ترامپ بر مناظره اول ریاست جمهوری با هیلاری کلینتون در تاریخ 26 سپتامبر در لانگ آیلند، قرار است به او مشاوره بدهد.

آن ها اظهار کردند نقش ایلز به تیم ترامپ ممکن است از محدوده مناظره ها فراتر رود چرا که مشاوران ترامپ به شدت خواهان برگشتن این نامزد جمهوری خواه به جایگاهی بالاتر در نظرسنجی ها هستند. اقبال عمومی از ترامپ به دنبال حاشیه سازی های او، در نظرسنجی ها، به شدت کاهش داشته است.

مشخص نیست ایلز کمک به ستاد ترامپ را از چه زمانی شروع کرده است. ایلز در بحبوحه تحقیقات از وی در خصوص آزار جنسی به مجری زن شبکه، در 21 ماه جولای از سمت خود کنار گذاشته شد.

ایلز بابت توافق خروج خود از شبکه، مبلغ 40 میلیون دلار دریافت کرد و هنوز مشخص نیست بابت کار در ستاد ترامپ، چه مبلغی دریافت خواهد کرد یا چه مقدار زمان صرف می کند. نماینده ایلز نیز روز سه شنبه به پرسش های ایمیلی و تلفنی، پاسخی نداد.

ایلز قبل از تاسیس فاکس نیوز در سال 1996، چندسالی را به عنوان یک استراتژیست سیاسی معتبر سپری کرده بود. او همچنین، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ریچارد نیکسون در سال 1968 نیز بود و باعث شد وجهه نیکسون، بهبود یابد.

او مشاور مناظره بسیار پرطرفداری هم بود و در سال 1984 با رونالد ریگان همکاری داشت. وی در سال 1988 نیز جرج بوش را برای مناظره با نامزد دموکرات ها آماده کرد.

وی در سطوح سیاسی رده پایین تر از جمله انتخابات شهرداری نیویورک در سال 1989 نیز کار کرده است.

روابط ترامپ با ایلز نیز با این که در مقطعی خوب نبود، اما همواره بسیار نزدیک بوده است.

حالا مشارکت ایلز در فعالیت های انتخاباتی ترامپ، بحث و جدل هایی را مطرح می کند. یکی به پرونده های مختومه نشده اتهام آزار جنسی او، و دیگری به پوشش گسترده فاکس از نامزدی ترامپ و حمایت از نامزدی او از سال 2011 مربوط است.

پال منافورت پس از برکناری ایلز از فاکس نیوز، احتمال پیوستن او به ستاد ترامپ را منتفی دانسته بود اما ترامپ آن را انکار نکرد.

حال، پیوستن ایلز به ترامپ باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. حمایت زنان آمریکایی از ترامپ در وضعیت خوبی نیست و به دنبال برخی اظهارات وی، به شدت کاهش داشته است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار