پولیتیکو: کلینتون در تمامی ایالات کلیدی آمریکا از ترامپ پیشی گرفته است

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند دونالد ترامپ در بسیاری از ایالت‌های آمریکا نسبت به هیلاری کلینتون طرفداران کمتری دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت پولیتیکو در مطلبی نوشت: مسیر "دونالد ترامپ" نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا، به سوی ریاست جمهوری در هر ایالت این کشور در حال مسدود شدن است.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند هیلاری کلینتون در بیش از 6 ایالت کلیدی، گوی سبقت را از رقیب جمهوری‌خواهش ربوده است. به این ترتیب، ممکن است دستیابی به 270 رأی از سوی مجمع گزینندگان انتخاباتی برای ترامپ بسیار دشوار شود.

در ایالت فلوریدا، هیلاری کلینتون با 9 درصد اختلاف، نسبت به ترامپ برتری دارد. در ایالت نیوهمپشایر نیز کلینتون نسبت به ترامپ 15 درصد طرفداران بیشتری دارد.

این در حالی است که جرج بوش – رئیس جمهور سابق آمریکا – در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های 2000 و 2004 بیشتر آرای ایالت‌های کلرادو و ویرجینیا را از آن خود کرده بود. باراک اوباما نیز در سال‌های 2008 و 2012 با کسب آرای این دو ایالت توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

روز سه شنبه، نتایج یک نظرسنجی نشان داد هیلاری کلینتون نسبت به ترامپ 8 درصد طرفداران بیشتری دارد. نتایج نظرسنجی‌ها همچنین مشخص کرده اند کلینتون در کلورادو نیز نسبت به ترامپ برتری قاطع دارد. اکنون مسئولان ستاد انتخاباتی کلینتون از کسب آرا در این دو ایالت اطمینان خاطر دارند. به همین دلیل، تبلیغات تلویزیونی در این ایالت‌ها را به صورت موقت به حالت تعلیق درآورده اند.

ترامپ در مناطق شمالی آمریکا – که جمهوری‌خواهان انتظار داشتند در آن نواحی رأی بیشتری کسب کنند – نیز موفق عمل نکرده است. کلینتون در ایالت میشیگان با 10 درصد، و ویسکانسین با 15 درصد پیشتاز است.

جمهوری‌خواهان از سال 1988 موفق نشده اند در ایالت پنسیلوانیا به پیروزی برسند. نظرسنجی‌های اخیر در این ایالت نشان می‌دهد دونالد ترامپ نیز نمی‌تواند به این روند پایان بخشد. بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، ترامپ در این ایالت 11 درصد نسبت به کلینتون آرای کمتری کسب خواهد کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ در تمامی 11 ایالت اصلی که از آن‌ها به عنوان میدان‌های رقابت گزینندگان انتخاباتی یاد می‌شود، عملکرد ضعیفی داشته است. در صورتی که تمام ایالت‌های دموکرات و ایالت‌هایی که کلینتون در آن‌ها بیش از 5 درصد برتری دارد به کلینتون رأی دهند، آرای کلینتون به 302 رأی خواهد رسید. این در حالی است که برای رسیدن به سمت ریاست جمهوری، کسب 270 رأی از سوی مجمع گزینندگان آمریکا برای کلینتون کفایت خواهد کرد.

حال، اگر ایالت‌هایی که کلینتون در آن‌ها با 4 درصد پیشتاز است به این رقم اضافه کنیم، تعداد آرای کلینتون به 341 خواهد رسید.

همچنین فعالیت تبلیغاتی گسترده ستاد کلینتون در ایالت‌های سرنوشت ساز بسیار بیشتر از ستاد ترامپ است. این امر موجب می‌شود ایالت‌‎های آریزونا و جورجیا و حتی ایندیانا و میزوری نیز به کلینتون رأی دهند.

شکست ترامپ در کسب سطح طرفداران میت رامنی – کاندیدای ریاست جمهوری در سال 2012 – در ایالت فلوریدا، به دلیل ناتوانی در جذب رأی دهندگان زن سفیدپوست است. در ایالت فلوریدا زنان سفیدپوست به کلینتون 10 درصد بیشتر از ترامپ رأی داده اند. این در حالی است که رامنی در سال 2012، رأی 17 درصد زنان این ایالت را به خود اختصاص داده بود و توانست در این ایالت پیروز شود.

با اینکه کلینتون در تمامی ایالت‌های کلیدی از ترامپ پیشی گرفته است، در برخی ایالت‌ها – مانند آیووا، نوادا و اوهایو -- اختلاف آرای این دو نامزد اندک‌تر است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند در این ایالت‌ها کلینتون به طور متوسط 2 درصد یا کمتر محبوبیت بیشتری دارد.

با این‌حال، اگر ترامپ بتواند رای این ایالت‌ها و تمامی ایالاتی که رامنی در سال 2012 در آن‌ها به پیروزی رسیده بود را نیز کسب کند، تعداد آرای وی به 221 خواهد رسید. اما ترامپ برای رسیدن به سمت ریاست جمهوری آمریکا باید 49 رای دیگر را نیز کسب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار