ترامپ: هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری "خسته" است

نامزد جمهوری‌خواهان به تازگی بهانه جدیدی برای انتقاد از نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – در طول رقابتهای انتخاباتی امسال، برای نابود کردن رقبای جمهوری‌خواه خود مانند «جب بوش» - فرماندار سابق فلوریدا – بارها ویژگی‌های شخصیتی و حتی توانمندی‌های فیزیکی آنها را زیر سوال برد و اکنون که با پایان یافتن رقابت‌های مقدماتی، نوبت به رقابت با هیلاری کلینتون – نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات – رسیده است، ظاهراً تصمیم گرفته است از این هربه موثر علیه رقیب اصلی خود نیز استفاده کند. 

در همین ارتباط، نامزد جمهوری‌خواهان روز گذشته در نطق امنیت ملی خود با صراحت هر چه تمام گفت از نظر او، هیلاری کلینتون از توانایی ذهنی و فیزیکی لازم برای مقابله با داعش و سایر دشمنان آمریکا برخوردار نیست و در کل، خسته‌تر از آن است که رئیس جمهور آمریکا شود. 

این اظهارنظر ترامپ با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از سخنان او اظهار کردند که رئیس جمهور آمریکا به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح نیازی به حضور در خط مقدم جنگ با داعش ندارد و برخی دیگر نیز وجود یک خار استخوانی بزرگ در پای نامزد جمهوری‌خواهان را به او یادآوری کردند که باعث معافیت او از حضور در جنگ ویتنام شد. بسیاری از کاربران زن شبکه‌های اجتماعی نیز این اظهار نظر او را مصداق بارز "تبعیض جنسیتی" عنوان کردند. 

ترامپ همچنین طی هفته گذشته در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت فلوریدا، هیلاری کلینتون را به دلیل آنچه که آن را "ارائه سخنرانی‌های کوتاه و کم حرارت" خواند، مورد انتقاد قرار داد و گفت: "به نامزد دموکرات‌ها نگاه کنید. او خیلی کوتاه سخنرانی می‌کند و پس از هر سخنرانی کوتاه به خانه می‌رود تا بخوابد و تا دو روز خبری از او نیست."

اشاره ترامپ به خسته بودن کلینتون به این دو مورد محدود نمی‌شود. وی در سخنرانی خود در ماه ژوئن نیز در توضیح علت کشته شدن «کریستوفر استیونز» سفیر آمریکا در لیبی در حمله 2012 به بنغازی گفت: "سفیر ما به این دلیل در بنغازی کشته شد که هیلاری کلینتون در تخت خودش خوابیده بود و به خاطر خستگی زیاد نتوانست به تلفنش جواب دهد."

انتقاد ترامپ از شرایط فیزیکی هیلاری کلینتون در شرایطی صورت می‌گیرد که به تازگی گمانه‌زنی‌های زیادی درباره علت ضعف جسمانی نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها در محافل جمهوری‌خواه مطرح شده است. بسیاری از منتقدان جمهوری‌خواه کلینتون معتقدند که او به بیماری خاصی مبتلاست اما آن را از دید رسانه‌ها پنهان می‌کند. زمین خوردن ناگهانی او در ابتدای ماه جاری نیز بیش از پیش به این شایعات دامن زد.

در هر حال، به نظر می‌رسد که ترامپ در ادامه "دروغگو" و "شیاد خواندن" هیلاری کلینتون، اکنون انتقادات خود را بیشتر متوجه شرایط جسمانی او کرده است تا شاید از این طریق بتواند فاصله خود را در نظرسنجی‌ها با نامزد دموکرات‌ها کم کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار