بلومبرگ: آیا ترامپ مهره دموکرات‌هاست؟! + عکس

بلومبرگ در مطلبی رفتار و مواضع جنجالی ترامپ را به نفع کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: اگر از دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – بپرسیم نظرش درباره خودش چیست، چه پاسخی خواهد داد؟ او هر پاسخی برای این پرسش داشته باشد، بسیاری از مردم عادی معتقدند او از طرف حزب دموکرات ماموریت یافته است تا حزب جمهوری‌خواه را نابود کند.

بلومبرگ: آیا ترامپ مهره دموکرات‌هاست؟! + عکس
 
برای اثبات این ادعا می‌توان از عکسی شروع کرد که در آن ترامپ و همسرش ملانیا در سالهای نه چندان دور با چهره‌ای کاملاً خندان شانه به شانه کلینتون‌ها ایستاده‌اند. شاهد بعدی این است که گفته می‌شود ترامپ درست پیش از آنکه نامزدی خود را اعلام کند، با بیل کلینتون – رئیس جمهور اسبق آمریکا و همسر رقیب دموکرات خود – صحبت کرده است. دوستی نزدیک دختران خانواده ترامپ و کلینتون (ایوانکا ترامپ و چلسی کلینتون) نیز شاهد دیگری است که می‌توان به آن استناد کرد. 

اما برای اثبات این ادعا، دلایل محکم دیگری نیز وجود دارند. در واقع، اشتباهات سیاسی فاحش ترامپ و نصیحت‌ناپذیری او از رجال سیاسی کهنه‌کار و مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه همه گویای آن هستند که ترامپ خواسته یا ناخواسته در زمین انتخاباتی دموکرات‌ها بازی می‌کند. 

اگر تنها بخواهیم به رخدادهای انتخاباتی هفته‌های اخیر اشاره کنیم، باید بگوییم که اظهاراتی مانند اینکه "اوباما باعث ایجاد داعش شد" یا "دموکرات‌ها یکی از کارکنان کمیته ملی حزب متبوع خود را به دلیل افشای ایمیل‌های انتخاباتی کشتند" بیش از آنکه به کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان کمک کند به دلیل تناقض آشکار با حقیقت، باعث تقویت دموکرات‌ها شد.

بسیاری دیگر از اظهارات و جدال‌های لفظی ترامپ در هفته‌های اخیر نیز مانند اظهارنظر درباره جنگ عراق و واکنش به اظهارات انتقادی پدر یک سرباز مسلمان کشته شده آمریکایی در گردهمایی ملی دموکرات‌ها بیش از آنکه به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون ضربه بزند، باعث آسیب رسیدن به جایگاه جمهوری‌خواهان شد. 

در مقابل، ترامپ در این مدت در مواقعی که باید از خود واکنش نشان می‌داد، سکوت اختیار کرد. مثال بارزی که در اینجا می‌توان به آن اشاره کرد، افشاگری اخیر نشریه وال استریت ژورنال درباره پرداخت 400 میلیون دلار پول نقد از سوی دولت اوباما به ایران همزمان با آزادی گروگان‌های آمریکایی است.

در حالیکه جمهوری‌خواهانی مانند سناتور «مایک لی» و «تد کروز» با ارسال نامه‌ای به اوباما از او خواسته‌اند درباره قانونی بودن این پرداخت شفاف‌سازی کند، ترامپ تقریباً به طور کامل خود را از این قائله دور نگه داشته است. در صورتیکه اگر هر نامزد جمهوری‌خواه دیگری به جای او بود، به آسانی از این فرصت طلایی برای تخریب حزب رقیب خود عبور نمی‌کرد.

تمامی این شواهد نشان می‌دهد رویکرد انتخاباتی ترامپ از بدو ورود به رقابتهای انتخاباتی به گونه‌ای بوده است که اگر نگوییم باعث کمک به رقیب سیاسی‌اش شده، لااقل آسیب محسوسی نیز به او وارد نکرده است. بنابراین، بد نیست یک بار دیگر از خودمان بپرسیم که در پایان چه کسی از حضور ترامپ در انتخابات سراسری امسال منتفع خواهد شد؛ جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌ها؟ 

شاید این حرف مردم واقعاً درست باشد که می‌گویند او مهره دموکرات‌ها در انتخابات 2016 آمریکاست. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار