ضمن تاکید بر لزوم افزایش شمار نیروهای پلیس آمریکا؛

ترامپ: دموکرات‌ها در قبال سیاه‌پوستان کوتاهی کرده‌اند

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حزب دموکرات را به کوتاهی در قبال جامعه سیاه‌پوستان متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ گفت حزب دموکرات به جامعه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار خیانت کرده است.

وی این اظهارات را در شهر «وست بند» واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا بیان کرد.

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی آمریکا گفت: حزب دموکرات، کوتاهی کرد و به جامعه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار خیانت کرد.

ترامپ با انتقاد از عملکرد اوباما در زمینه تامین امنیت اجتماعی به ویژه برای سیاه‌پوستان آمریکا  گفت از آغاز سال 2015 میلادی  بیش از 2600 نفر در شیکاگو هدف گلوله قرار گرفته اند و از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری اوباما نیز حدود چهار هزار نفر در شهر او، یعنی شیکاگو کشته شدند. 

وی گفت:« ما در برهه حساسی در انتخابات امسال قرار داریم. هفته گذشته من برنامه‌هایم را برای بازگرداندن فرصت‌های شغلی به آمریکا بازگو کردم یعنی همان کارهایی که به شدت در آمریکا مورد نیاز است. روز گذشته نیز برنامه هایم را برای شکست دادن تروریسم تبیین کردم. امشب می خواهم در این خصوص صحبت کنم که چگونه می توانیم جوامع خودمان را از جرم و بی قانونی ایمن نگاه داریم. باید از نیروهای انتظامی کشور به علت خدمات و فداکاری هایشان در شرایط بسیار دشوار تشکر کرد. خشونت و آشوب و تخریب که در شهر میلواکی ویسکانسین در جریان است، حمله‌ای به حقوق همه شهروندانی است که می‌خواهند در امنیت و صلح زندگی کنند. نظم و قانون باید (به این منطقه) بازگردانده شود.  قربانیان اصلی این آشوبها در میلواکی شهروندان آمریکایی آفریقایی‌تباری هستند که در این محله ها زندگی می کنند. خانه‌ها و کسب و کارها و مدارس و محله های آنها در نتیجه این آشوبها بیشترین ضربه را متحمل شده است. هیچکس از بی‌قانونی حمایت نمی کند.»

نامزد انتخابات آتی آمریکا در ادامه کفت جرم و بی قانونی، حمله به فقرا است و دولت ترامپ (در صورت رئیس جمهور شدن وی) هرگز چنین وضعی را تحمل نخواهد کرد. رئیس جمهور کنونی آمریکا سالها این گفتمان را حاکم کرده است و حالا هم رقیب من یعنی هیلاری کلینتون نیز این برنامه را دنبال می کند. این گفتمان کاملا اشتباه است. مشکل اصلی در مناطق فقیر آمریکا این نیست که تعداد افسران پلیس بسیار زیاد است بلکه مشکل این است که در این مناطق، به اندازه کافی نیروهای پلیس وجود ندارد. 

ترامپ در ادامه تاکید کرد: کشور ما به شدت به افزایش تعداد نیروهای انتظامی و افزایش تعامل با مردم محلی و اقدامات بیشتر امنیتی نیاز دارد. هیلاری کلینتون علیه پلیس آمریکا است. کسانیکه این روایت را ترویج می کنند که پلیس آمریکا، نیرویی نژادپرست است، مسئولیت مستقیم ناآرامی های جاری در میلواکی و بسیاری از مناطق دیگر در کشورمان را برعهده دارند و رقیب من (کلینتون) نیز حامی همین روایت است. 

وی گفت:« در هفتاد و دو ساعت گذشته که ناآرامی ها در شهر میلواکی ادامه داشته است، نه نفر دیگر در شیکاگو و چهل و شش نفر دیگر در این شهر زخمی شده اند. از آغاز سال جاری بیش از دو هزار و ششصد نفر در شیکاگو هدف گلوله قرار گرفته‌اند. بی تردید این وضع اصلا خوب نیست. جنگ با پلیس آمریکا (انتقادها از پلیس) باید متوقف شود و این کار باید همین حالا انجام شود. 

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا گفت: وظیفه ما این است که زندگی را برای سیاه‌پوستان آمریکایی راحت تر کنیم که می خواهیم صحیح و سالم فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار