نیویورک تایمز: پرونده ایمیل های کلینتون در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفت

پلیس فدرال آمریکا با اصرار اعضای حزب جمهوری خواه، اطلاعات سرورهای شخصی ایمیل های کلینتون را در اختیار کنگره آمریکا قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) روز سه شنبه اطلاعات مربوط به بررسی های صورت گرفته در زمینه استفاده کلینتون از سرورهای شخصی برای ایمیل های دولتی را در اختیار کنگره قرار داد. این اقدام پس از این صورت گرفت که اف بی آی ماه گذشته اعلام کرد کلینتون به دلیل اقدامات خود تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد گرفت.
بر اساس گزارش های منتشر شده، این اطلاعات شامل مصاحبه ای 3 ساعته با کلینتون در خصوص اتهامات وارده به وی است. 

کمیته نظارت و اصلاحات کنگره در بیانیه ای اعلام کرد: "اف بی آی پرونده هایی را در خصوص تحقیقات صورت گرفته در زمینه استفاده هیلاری کلینتون از سرورهای شخصی منتشر کرده است. اعضای کمیته در حال بررسی اطلاعاتی هستند که در حال حاضر محرمانه طبقه بندی می شوند. تا این ساعت جزئیات بیشتری در این خصوص وجود ندارد."

رئیس پلیس فدرال آمریکا در مصاحبه ای اظهار کرد استفاده کلینتون از سرورهای شخصی برای ایمیل ها اقدامی بسیار نامناسب بوده است. وی همچنین با اظهار این که پلیس تعدادی ایمیل محرمانه در این سرورها یافته است، صحبت های کلینتون در خصوص این که هیچ یک از ایمیل هایش محرمانه نبوده را نقض کرده است.

جمهوری خواهان بر همین اساس اظهار کرده اند پرونده های اف بی آی نشان می دهد کلینتون در شهادت خود در روند این پرونده، مبنی بر محرمانه نبودن ایمیل های استفاده شده، دروغ گفته است.

وزارت امورخارجه آمریکا همچنین اظهار کرده بود این پرونده ها ممکن است حاوی اطلاعات محرمانه باشد و به همین دلیل قبل از ارائه آن ها به کنگره، خواستار بررسی اطلاعات شده بود. این وزارت خانه در نهایت اعلام کرد ایمیل هایی که از سوی پلیس فدرال به کنگره ارائه شده را مورد بررسی قرار داده؛ اما مصاحبه کلینتون را بررسی نکرده است.

اعضای حزب دموکرات آمریکا اظهار کرده اند بخش هایی از این ایمیل ها ممکن است با هدف آسیب رسانی به کمپین انتخاباتی کلینتون درز پیدا کنند. اعضای کمپین وی از انتقال این اطلاعات اظهار ناامیدی کرده اند و گفته اند جمهوری خواهان بدون شک از این اطلاعات برای آسیب رسانی به کلینتون استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار