فاطمه راکعی در مراسم بزرگداشت پدر شعر انقلاب:

نامیدن حمید سبزواری به عنوان شاعر دولتی بی‌انصافی است

این شاعر گفت: متاسفانه مسئله سیاست سبب می‌شود هنر و علم افراد را جدی نگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم بزرگداشت حمید سبزواری، عصر امروز 25 مرداد در خانه هنرمندان با حضور عبدالجبار کاکایی، فاطمه راکعی، غزل تاجبخش و جمعی دیگر از شعرا و هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم فاطمه راکعی، شاعر اظهار داشت: استاد سبزواری مهمترین تصنیف سرایی است که مردم با آثار او زندگی کردند. صداقت، شجاعت و مردمی بودن از ویژگی هایی است که استاد سبزواری را با آن می شناسیم.

وی افزود: خانواده استاد سبزواری از جمله مادر این خانواده، پسر این استاد و دخترانش کمک کردند تا استاد سبزواری درباره انقلاب به سرودن بپردازد، متاسفانه مسئله سیاست سبب می شود هنر و علم افراد را جدی نگیرند. 

راکعی تصریح کرد: عده‌ای بودند که از بزرگان شعر انقلاب به عنوان شاعر دولتی نام بردند، این بی انصافی است. باید پژوهش شود تا بدانیم دلیل ماندگاری آثار کسانی چون حمید سبزواری چه بود.

در ادامه مراسم حسین اسرافیلی، شاعر در خصوص آثار حمید سبزواری اظهار داشت: اگر آثار تمام شاعران انقلاب را جمع کنیم، شاید مجموعه شعر استاد سبزواری در بیاید. ایمان، صدق و صداقت همه شاعران را می توان در آثار سبزواری دید.

در پایان این مراسم وحید ممتحنی، پسر حمید سبزواری با بیان اینکه برخی ها گفتند پدر من «شاعر انقلاب» بود، بیان کرد :پدرم مسلمان بود ولی نه مثل بسیاری از مسلمانان که امروز داریم، پدرم برای اعتقادش کار کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار