دبیر دومین اجلاس جهانی همسرایی:

بحث همسرایی را جهانی می‌کنیم

عباس مجابی گفت: ما با تکریم شاعران ایرانی می‌خواهیم بحث همسرایی را جهانی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین اجلاس جهانی همسرایی و اولین نشست بزرگ جمعیت شاعران آزاد ایران صبح امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
 
سردار سید عباس مجابی مسئول برگزاری دومین همایش اجلاس جهانی همسرایی در این مراسم ابراز داشت: بسیار سعادتمندم که در این مراسم حضور دارم و توانستیم شاعران برجسته کشور را در این مکان جمع کنیم.
 
علی مظفر از شاعران برجسته کشور و مسئول دفتر دکتر علی لاریجانی که عضو هیات داوران این اجلاس نیز بود، در سخنانی افزود: چقدر زیبا است که برگزاری این مراسم با میلاد امام رضا (ع) هم زمان شده است. ما از سه کشور مهمان داریم که از کنار هم بودن یکدیگر استفاده خواهیم کرد.
 
*دبیر جشنواره: دفاع از فرهنگ کشور، دفاع از خاک و کیان ایران است

سید عباس مجابی مسئول و دبیر برگزاری دومین اجلاس جهانی همسرایی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فرهنگ ما به عنوان مرجع و اساس کار، از لحاظ معنوی و مادی تعیین کننده راه و روش زندگی ما است. متاسفانه دستگاه‌های فرهنگی به موضوع فرهنگ کمتر توجه می‌کنند. حفظ و دفاع از فرهنگ، عرصه و زمینه‌ی کار ماست و عالی‌ترین نقطه‌ای است که ما به آن باید به پردازیم.

وی که خود از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: اگر ما فرهنگمان را حفظ نکنیم خاک مان را هم نمی‌توانیم حفظ کنیم. نباید در جامعه شرایطی فراهم شود که فرهنگ اروپایی و غربی برای جوانان ما بعنوان مدینه‌ی فاضله تلقی شود، اگر این‌طور شود، تمام آمال و آرزوهای جوان ایرانی در رسیدن به فرهنگ اروپایی خلاصه خواهد شد و مسلماً فرهنگ ایرانی و اسلامی از بین می‌رود.

مجابی ادامه داد: با این پیش فرض ما به این فکر افتادیم که شاعران ایرانی را به عنوان یکی از ارکان فرهنگی کشور تکریم کنیم و برای آن‌ها ارزش قائل شویم. به قول بزرگان کشور دفاع از فرهنگ ایرانی اسلامی همان دفاع مقدس است. ما با جدیت به این کار ادامه خواهیم داد و می‌خواهیم بحث همسرایی را جهانی کنیم. ما می‌توانیم از شعر و ادبیات گفتمان جهانی بسازیم.

مسئول و دبیر برگزاری دومین اجلاس جهانی همسرایی در انتها خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم گفتمان فرهنگی ائمه معصومین(ع) را در جامعه رواج دهیم تا مردم با آن‌ها بهتر آشنا شوند.

گفتنی است؛ از اولین شاعران همسرا با نام «سوگند نامه» رونمایی شد و محمد بیک‌زاده تهیه کننده سریال «امام علی (ع)» از مهمانان این مراسم بود. همچنین شاعران کشور در این برنامه به شعر خوانی پرداختند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار