اهواز؛

آتش زدن عمدی تالاب ایذه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: آتش سوزی تالاب میانگران عمدی بوده و 6 متهم شناسایی شدند.

عمدی بودن آتش سوزی تالاب میانگران ایذهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازعباس سلطانی با اشاره به افزایش آتش سوزی های عمدی و تخریب و تصرف در زمان کم آبی تالاب میانگران بیان کرد: پارسال  6 نفر از متصرفان تالاب به دادگاه معرفی شدند که متاسفانه برای آنها قرار منع تعقیب صادر شد.

وی اظهار داشت: از تعداد افرادی که امسال دستگیر شدند یک نفر متهم به آتش سوزی عمدی به قصد تصرف و بقیه متهم به تخریب و تصرف هستند که این افراد به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: نخستین آتش سوزی امسال تاکنون در تالاب میانگران، پنجشنبه هفته گذشته  اتفاق افتاد که حداقل 6 هکتار از این تالاب دچار آتش سوزی شد.

سلطانی اضافه کرد: این آتش سوزی نیز مانند موارد قبلی عمدی بوده که این مساله در حال پیگیری است.

 
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 100 هکتار از اراضی میانگران تصرف شده است، گفت: برخی از افراد با آتش زدن و یا شخم زدن اراضی تالاب آن را برای کشاورزی تصرف می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه افزود: حریم تالاب میانگران پارسال تعیین شد اما برخی از اهالی نسبت به آن معترض شده و مدعی هستند که این اراضی متعلق به آنهاست به همین دلیل کمیسیونی در منابع طبیعی برای رسیدگی به این مساله تشکیل شده است.

سلطانی ادامه داد: با توجه به اینکه این کمیسیون هنوز درباره مالکیت اراضی اعلام نظر نکرده، اهالی حاضر به خارج شدن از تالاب نیستند.

سلطانی گفت:بر اساس قانون، سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده و زیر پوشش این سازمان به عنوان نماینده دولت معرفی شده اما قضات دادگاه این مساله را درنظر نمی گیرند.

وی در ادامه خواستار اختصاص تجهیزات و امکانات مهارآتش به اداره محیط زیست این شهرستان شد و افزود: هم اکنون از امکانات و خودروی آتش نشانی شهر ایذه استفاده می کنیم که باید به احتمال تداخل حوادث نیز توجه داشت.

رئیس  اداره محیط زیست ایذه باتاکید بر ضرورت اختصاص خودروی مهارآتش، اظهار کرد: هیچ سهمی از اعتبارات شهرستانی به محیط زیست این شهرستان داده نشده است.


انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.