یاسوج؛

اختتامیه جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی

پنجمین جشنواره ملی آیین های نمایشی،تعزیه و پرده خوانی در فرهنگ رضوی باحضور جمعی از هنرمندان و مقامات اجرایی استان و با معرفی اثرهای برگزیده پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از بین 35 اثر ارسال شده از 11 استان کشور به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی آیین های نمایشی، هشت اثر برگزیده شد.

رضا دهبانی پور افزود: از این هشت اثر برگزیده 6 مورد نمایش و دو اثر نیز در بخش تعزیه بوده است.

وی 6 اثر نمایشی برگزیده در پنجمین جشنواره ملی آیین های نمایشی در یاسوج را شامل 'نذر رضا' از گناوه، 'راو' از سقز کردستان، 'جن' از یاسوج،'برکت' از جزیره میناب بندرعباس، 'خال گردن' از سبزوار و 'کاکل' از تربت حیدریه بوده است.

وی دو اثر برگزیده دربخش تعزیه را نیز شامل'هرمز بلخی' از تهران و 'شاهچراغ' از اصفهان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد همچنین از اختتامیه برنامه های مختلف چهاردهمین جشنواره فرهنگ رضوی در شهرستان های هشت گانه استان با موضوعات گوناگون شامل شعرآیینی، شعر محلی، خوشنویسی، حجاب و عفاف، عکس، داستان و نامه به حضرت امام رضا(ع) و دعای باران خبر داد.

وی از 64 اثر برگزیده از هشت شهرستان این استان در این برنامه ها خبر داد و افزود: از هر جشنواره هشت اثر برتر برگزیده و مرورد تجلیل قرار گرفتند.

دهبانی پور افزود: اثربخشی و تاثیرگذاری برنامه ها و موج گفتمان سازی رضوی در سطح ملی و بین المللی را یاداور و افزود:یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره امام رضا (ع) ترویج وتبیین فرهنگ رضوی و آشنایی بیشترمردم و آزادی خواهان جهان با مکتب انسان ساز اهل بیت (ع) است.

چهاردهمین جشنواره بین المللی رضوی امسال در بیش از 2 هزار و 400 نقطه از 77 کشور جهان برگزار شد.

امسال نیز عمده برنامه های جشنواره رضوی در کشور در قالب 6 محور فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی ، فضای مجازی و رسانه های دیجیتال بود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 13 استان کشور مسئول اجرای برنامه های فرهنگی، هشت استان برنامه های هنری، سه استان حوزه امور سینمایی، هشت استان امور علمی و پژوهشی و 2 استان نیز حوزه مطبوعات و رسانه های دیجیتال جشنواره چهاردهم رضوی هستندرا بر عهده داشتند.

وی اظهار کرد: 30دانشگاه کشور نیز در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری جشنواره چهاردهم رضوی اعلام آمادگی کرده اند و 30 استان نیز برنامه های کتابخوانی و حوزه مطالعات اجتماعی این جشنواره را عهده دار بودند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.