یاسوج؛

اجرای یک‌هزار و 266 طرح عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک‌هزار و 266 طرح عمرانی و اقتصادی در دولت یازدهم در استان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران در آستانه سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله دولت یازدهم در استان پرداخت و اظهار کرد: در دولت یازدهم یک هزار و 266 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 8 هزار و 960 میلیارد ریال در استان اجرا شده که یک‌هزار و 240 طرح افتتاحی و 26 طرح کلنگ‌زنی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از تعداد یک هزار و 240 طرح و پروژه بهره‌برداری شده 235 طرح اقتصادی بوده که میزان اشتغالزایی این تعداد طرح 5 هزار و 714 نفر است.

وی به مهمترین طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پروژه گاز‌رسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه، اجرای افزایش طول باند فرودگاه یاسوج، احداث پل سوم  و چهارم بشار یاسوج، اجرایی شدن راه‌آهن یاسوج ـ اقلید و اجرای عملیات سد شیو و سد تنگ سرخ از طرح‌های بزرگ عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات استان در سه ساله دولت یازدهم خبر داد و افزود: کل اعتبارات مصوب استان از محل‌های مختلف دو درصد نفت، ملی استانی شده و سایر منابع در سال 92، سه هزار و 520 میلیارد ریال بوده، این در حالی است که اعتبارات استان تنها در سال گذشته بالغ بر 6 هزار و 200 میلیارد ریال رسیده، ضمن اینکه سهم استان از میزان اعتبارات متفرقه از یک دهم به حدود 9 دهم درصد در سال 94 رسیده است.

خادمی با اشاره به اینکه تا قبل از شروع دولت یازدهم 43 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود، گفت: در سه ساله عمر دولت یازدهم بیش از 50 کیلومتر بزرگراه در این استان ساخته شد و ده‌ها کیلومتر راه و بزرگراه در دست احداث است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پروژه‌های حوزه راه در استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح ملی جاده پاتاوه ـ دهدشت، چهار خطه یاسوج ـ اقلید، یاسوج ـ شیراز و یاسوج ـ اصفهان،احداث پل سوم و چهارم بشار یاسوج، کمربندی یاسوج ـ سی‌سخت، دوگنبدان باشت و دوگنبدان ـ دهدشت از طرح‌های حوزه راه استان است.

وی با اشاره به افزایش تعداد پروازهای هوایی از یک پرواز در هفته به 6 پرواز و افزایش شاخص راه روستایی به 43 درصد، گفت: هم‌اکنون بیش از 250 پروژه بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با پیشرفت 40 درصد در حوزه راه فعال است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: بیش از 260 طرح در حوزه بهداشت و درمان استان با اعتبار حدود 2 هزار میلیارد ریال احداث شده است، ضمن اینکه 17 طرح حوزه بهداشت و درمان امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی اضافه کرد: طی سه سال اخیر، 530 ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی بخش فرهنگی، شامل مصلی‌ها، بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت که 9 میلیارد ریال آن برای ساخت 13 مصلی و 120 میلیارد ریال به بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه رونق صنعت را از راهبردهای دولت یازدهم برای توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای دستیابی به این راهبرد تاکنون 100 واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن 130 پروژه صنعتی گفت: این تعداد طرح با اعتبار یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که کارخانه سیمان مارگون، آجر و پتروشیمی دهدشت، تصفیه روغن و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی از طرح‌های صنعتی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.