شهرکرد؛

پیام وزیر ارشاد به جشنواره تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اختتامیه اولین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد پیامی صادر کرد.

پیام وزیر ارشاد به جشنواره تولید کتاب کودک و نوجوان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اولین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد، توسط جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
پلکِ خورشید به فرمانِ تو برمی‌خیزد / صبح از سمتِ خراسان تو بر‌می‌خیزد
نور هر صبح می‌افتد به درِ خانة تو / بعد، از گوشة چشمانِ تو برمی‌خیزد

تمام کسانی که در سرزمین پاک ایران زیست می کنند خراسان را قبله خود می دانند. همه ایرانیان شیفته حریم امنِ علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) هستند. مگر می‌شود عاشقِ پیامبر اکرم (ص) بود و به فرزندش در خاکِ خراسان عشق نورزید؟ و در تنگناها و مصائب و مشکلات از او مدد نگرفت؟ مگر می‌شود دل به حریمِ حضرتش سپرد و از معارف و فرهنگش بی بهره ماند؟

ملت بزرگ ایران افتخار دارد که میزبانِ میهمانی عزیز از تبار اهل‌بیتِ پیامبر (ص) است که فرمود:
«قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى»

دوستی اهل‌بیت (ع) برای ما ایرانیان وظیفة بزرگ دینی و میهمان‌نوازی، آیینِ دیرینة ایرانیان است. عشق و ارادتِ ما ایرانیان به ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و السلام، عشق و ارادتی پایان ناپذیر است که نمونة آن را در برگزاری جشنواره امام رضا (ع) می بینیم.

در طول سیزده دورة گذشته هر سال بر جمع عاشقانِ آن امام همام (ع) و گسترة جغرافیاییِ جشنواره افزوده شده و به بیشتر شهرها و برخی روستاهای کشور  رسیده است، و امسال به یمنِ نیاتِ پاک و خالصانه شما و تبرّک عنوانِ دورة چهاردهم، این جشنواره گسترده تر و مسئولیت دست‌اندرکارانِ برگزاری آن در گوشه و کنار کشور سنگین‌تر شده است.

این روزها آیین‌های مربوط به برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا (ع) در سراسر کشور در حال برگزاری است و همة خادمان فرهنگ رضوی تا رسیدن روز موعود و میلاد فرخنده آن حضرت لحظه‌شماری می‌کنند.

شما دست‌اندر‌کارِ برگزاری این جشنواره، شایستگی آن را داشته اید که در شهر و دیار خویش به افتخار خدمتگزاری حضرت ثامن الحجج (ع) نائل شده و در دایره بزرگ خادمان فرهنگ رضوی قرار گرفته اید.

فرهنگ رضوی در این سال ها به همت و ارادت شما نشر و نمو یافته و معارف اهل‌بیت (ع) در خانة دل‌ها بارور شده است. به همه شما عزیزان تبریک می‌گویم و برایتان در این مسیر نورانی عزت و سربلندی آرزومندم.

لازم می دانم از همراهی و دلسوزی مدیران اجرایی آن استان، به ویژه نمایندة محترم ولی‌فقیه در استان، استاندار محترم، نمایندگان محترم مجلس و اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر که پشتوانه این حرکت فرهنگی بوده‌اند صمیمانه تشکر و سپاسگزاری نموده، مزید توفیق همگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است: یازدهمین جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی و اولین جشنواره ملی تولید کتاب رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، در بخش های داستان، شعر و بخش ویژه شامل انتخاب یک حدیث از امام رضا (ع) در راستای سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی همزمان با دهه کرامت و با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران، و مسئولین استانی در تالار اندیشه فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

از اول ذی‌القعده خجسته سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) تا فرخنده سالروز ولادت پر خیر و برکت حضرت امام رضا (ع) در یازدهم این ماه، به عنوان «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار