ترامپ بار دیگر مدعی وجود فیلمی خیالی درباره تحویل 400 میلیون دلار به ایران شد

علی‌رغم تکذیب‌ وجود فیلمی در خصوص تحویل 400 میلیون دلار به ایران از سوی آمریکا، ترامپ بار دیگر ادعا کرد آن را دیده است.

ترامپ بار دیگر مدعی وجود فیلمی خیالی درباه تحویل 400 میلیون دلار به ایران شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، علی‌رغم آن که ستاد دونالد ترامپ وجود فیلمی در خصوص تحویل 400 میلیون دلار به ایران از سوی آمریکا را انکار کرد،این میلیاردر اهل منهتن روز پنج شنبه بار دیگر داستان ساختگی خود درباره دیدن آن را تکرار کرد.

ترامپ روز چهارشنبه در تجمعی در فلوریدا گفت ایران، ویدئوی پرداخت نقدی از سوی آمریکا را فیلم برداری کرده است. وی ادعا می کند دولت آمریکا، این پول را به عنوان باج آزادی شهروندان زندانی خود در ایران پرداخت کرد. 

ترامپ همچنین مدعی شده بود ایران این ویدئو را منتشر کرده تا «بیشتر ما را سرافکنده کند». اما «هوپ هیکس،» سخنگوی ترامپ، روز چهارشنبه بعد از پایان تجمع تأیید کرد ویدئوی مورد اشاره این نامزد جمهوریخواه فیلم برداری ساده هوایی فاکس نیوز از فرودگاه ژنو است و نه فیلم مخفی ایران.

 مقامات ارشد آمریکایی به آسوشیتد پرس گفته اند از وجود چنین فیلمی اطلاع ندارند و «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در آرژانتین در یک کنفرانس خبری گفت: «اگر چنین فیلمی را ندیده ام، یعنی به طور قطع از وجود آن هم بی خبرم.»

بااین وجود، ترامپ یک بار دیگر در اجتماع روز پنج شنبه خود در پورتلند، از وجود این ویدئوی موهوم خبر داد. وی به جمعیت گفت پولی که دولت آمریکا پرداخته است تا مسئله ده ساله سفارش تجهیزات نظامی را حل و فصل کند، به جیب سیاستمداران ایرانی می رود.این پول به صورت فرانک، یورو و ارزهای دیگر پرداخت شد؛ زیرا ایرانی ها «پول ما را نمی خواهند». 

وی بدون اذعان به این که ستاد خودش منکر وجود چنین فیلمی شده است گفت: «ما چه قدر باید احمق باشیم که به این کار ادامه دهیم. بهتر است بدانید چه خبر است. آن ها فیلم هم گرفته اند. من خودم فیلم را دیدم. این فیلم مربوط به زمانی است که هواپیما می نشیند و پولها تخلیه می شوند. ایرانی ها این فیلم را به ما دادند. می دانید چرا این کار را کردند؟ چون می خواهند کشور ما سرافکنده شود.»

ترامپ افزود: «آن ها می خواهند رئیس جمهور ما را سرافکنده کنند؛ زیرا رئیس جمهور ما نالایق است. در غیر این صورت چه کسی فکر می کرد پول ما را بگیرند و از آن فیلم تهیه کنند؟ این مسئله تنها یک دلیل دارد و خیلی ناراحت کننده است.»

به دنبال سخنان ترامپ، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری پنتاگون اشاره کرد ادعاهای ترامپ کذب هستند و گفت در ماه ژانویه بوسیله «جاش ارنست» در این خصوص اطلاع رسانی انجام شده است. 

اوباما با ذکر این که آمریکا باج پرداخت نمی کند گفت زمان بندی این پرداخت و مبادله زندانیان، به طور صرف یک هم زمانی و فرصتی مغتنم برای رفع چند مسئله بود که در نتیجه دیدار رو در روی وزیران امور خارجه ایران و آمریکا به وجود آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
همیشه دموکرات ها بیشترین ضربه رو به ایران زدن.شما کافیه اوباما و بوش رو با هم مقایسه کنی یا بیل کلینتون و بوش پدرو مقایسه کنی اونوقته که میگی ترامپ بهتر از کلینتونه چون دموکرات ها مکارند و از حیله استفاده میکند ولی جمهوری خواه ها خنگ و جاه طلب اند که تصمیم های تند و اشتباه میگیرند.
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
ترامپ رای نمیاره * مرگ بر آمریکا *
آخرین اخبار