با وجود افت بهای نفت، قیمت طلا همچنان بالا می رود

بهای نفت در ساعات اولیه سه شنبه اندکی افزایش یافت اما روند کاهشی خود را حفظ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مورنینگ استار، بهای نفت در روز سه شنبه در ادامه روند خود، باز هم دچار افت شد.

بر همین مبنا، بهای نفت خام آمریکا برای تحویل ماه سپتامبر با کاهش 61 سنتی، به میزان 1.5 درصد افت قیمت داشت و به بشکه ای 39 دلار و 45 سنت رسید.

قراردادهای ماه اکتبر نفت برنت که شاخص جهانی بهای نفت است، با کاهش 42 سنتی، یعنی یک درصدی، به بشکه ای 41 دلار و 72 سنت رسید. اوایل روز سه شنبه، با هجوم خریداران نفت به سوی این کالا برای بهره برداری از بهای کم، قیمت نفت، اندکی افزایش داشت.

بسیاری معتقدند روند کاهشی بهای نفت و ضررهای شرکت های نفتی، در نهایت، باعث کاهش عرضه در بازار خواهد شد.

کارشناسان، کاهش بهای نفت به حدود 35 دلار در هر بشکه را بسیار نامحتمل می دانند و معتقدند بهای نفت، حدود بشکه ای 50 دلار خواهد بود.

اما از آن سو به نقل از مارکت واچ، بهای طلا روز سه شنبه بالاتر رفت و با هجوم سرمایه گذاران کم دل و جرات تر به سوی این فلز گرانبها، به بیشترین ارزش خود در بیش از دو سال اخیر رسید.

طلای تحویل ماه دسامبر با افزایش 13 دلاری، به میزان یک درصد افزایش بها داشت و به هر اونس 1372 دلار و 60 سنت رسید. روز دوشنبه هم این کالا، افزایش 0.2 درصدی را تجربه کرد. با این احتساب، بهای طلا به نزدیکی بالاترین قیمت خود در مارس 2014 رسید.

نگرانی بابت اقدامات بی اثر بانک های مرکزی برای کنترل اقتصادهای متزلزل ژاپن و اروپا، و انتظار اعلام افزایش بهره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، باعث جلب سرمایه به این سمت شده است.

نقره فیوچرز نیز در ادامه افزایش بهای متوالی خود، حدود 20 سنت افزایش ارزش داشت و با صعود یک درصدی، به 20 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار