کاهش 29 درصدی سود بانک اچ‌اس‌بی‌سی

سود بانک اچ‌اس‌بی‌سی در نیمه نخست سال با 29 درصد کاهش به 9 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ موسسه بانکداری هنک کنگ و شانگهای موسوم به بانک اچ ‌اس ‌بی ‌سی، روز  چهارشنبه  اعلام کرد در نیمه نخست سال 2016 سود آن با کاهش 29 درصدی، به 9 میلیارد و 700  میلیون دلار رسیده است.  آمارهای رسمی نشان می‌دهد ارزش سهام بیع متقابل بانک اچ‌اس‌بی‌سی انگلیس، که مقر ان در هنگ‌کنگ است، به 2.5 میلیارد دلار رسیده است. این رقم بالاترین سطح از آوریل (فروردین) به شمار می‌آید و مقامات این بانک قصد دارند با افزایش حجم بازخرید سهام، همزمان با نگه داشتن سود سهام در سطح فعلی، بر حجم سهام بیع متقابل در آینده بیافزایند.

"استوارت گالیور،" مدیر عامل اجرایی بانک اچ‌اس‌بی‌سی، با فروش واحد این بانک در برزیل موفق شد نیمی از سهام آزاد شده را به این بانک بازگرداند. مابقی این سهام نیز با افزایش 12.8 درصدی ارزش مواجه شد. البته این موضوع به خودی خود نگرانی‌هایی درمورد سود بانک بوجود می‌آورد.

این نگرانی چندان هم بی‌دلیل نبوده است زیرا درآمدهای اچ‌اس‌بی‌سی پیش از کسر مالیات در سال جاری با 45 درصد کاهش روبرو شد و به رقم 3.61 میلیارد دلار رسید. به این ترتیب این بانک نمی‌تواند به هدف تعیین شده خود مبنی بر بازگشت 10 درصدی حقوق صاحبان سهام تا پایان سال دست یابد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شعبه اچ‌اس‌بی‌سی در این کشور در نظر دارد سال آینده سرمایه قابل توجهی را به شرکت مادر بازگرداند. این موضوع به افزایش مجدد سهام بیع متقابل منتهی می‌شود.

 
مسئولان این بانک انگلیسی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان اعلام کردند در شش ماهه پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این بانک با وضع بی‌ثباتی مواجه بوده است.

"داگلاس فلینت،" رئیس  گروه بانکداری اچ‌اس‌بی‌سی در این باره گفت: ما انتظار خروج انگلیس از اتحادیه  اروپا را نداشتیم. وی تاکید کرد این بانک موفق شده است از این مرحله عبور کند.

بانک اچ‌‌اس‌‌بی ‌سی، شرکت خدمات مالی و بانکداری انگلیس است، که طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل: بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت، کارت‌های اعتباری و وام‌های مسکن را ارائه می‌نماید.

بانک اچ‌اس‌بی‌سی در سال 1865 بوسیله بانکدار اسکاتلندی "توماس ساترلند" در هنگ کنگ که از مستعمرات انگلیس بود، تاسیس شد و در حال حاضر، به‌عنوان یکی ازبزرگترین بانک‌های جهان به شناخته می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار