بلومبرگ: کاهش بهای نفت و مشکلاتی که بانک‌های سنگاپور با آن دست به گریبانند

به نوشته بلومبرگ، سقوط بهای نفت مشکلاتی برای بانک‌های سنگاپور ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، کاهش بهای نفت بر سه بانک بزرگ سنگاپور تاثیر گذاشته است. هفته گذشته، پس از آنکه سرمایه‌گذاران یک شرکت سنگاپوری فعال در زمینه پروژه‌های بین‌المللی صنعت نفت و گاز، در شرایط سخت اقتصادی تقاضای پرداخت سودهای خود را ارائه دادند، درخواست برای تصفیه این شرکت – فروش شرکت و تقسیم کردن سهم سرمایه‌گذاران – ثبت شد. بانک دی‌بی‌اس – یکی از بزرگترین بانک‌های سنگاپور – اعلام کرد انتظار دارد نیمی از 552 میلیون دلار وامی که به این شرکت اعطا شده است به وسیله این شرکت به بانک پرداخت شود. پس از این اطلاعیه، این شرکت اعلام کرد برنامه تصفیه را کنار گذاشته و اکنون تغییر ساختار شرکت را در دستور کار دارد.

رکود در بخش انرژی، سه بانک بزرگ سنگاپور را تحت‌الشعاع قرار داده است. این بانک‌ها به شرکت‌های کوچکی که ساخت تاسیسات و یا حمل و نقل صنعت نفت و گاز را بر عهده دارند، وام‌هایی اعطا کرده اند. اما بسیاری از این شرکت‌ها به دلیل کاهش بهای نفت، توانایی بازپرداخت وام‌های خود را ندارند. 

مدیر عامل بانک "یواو‌بی" در مصاحبه‌ای گفت طی 2 سال گذشته اولویت این بانک سلامت مالی شرکت‌های فعال در صنعت انرژی بوده است. وی همچنین اعلام کرد مشکلات در صنعت نفت و گاز موجب شده است تعداد وام‌های بد – وام‌هایی که نقد‌شوندگی آن‌ها از بین رفته است – افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار