افزایش بهای نفت در بازار آسیا

بهای نفت خام تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و همچنین کاهش نگرانی ها درباره احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام تحت تاثیر کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر و همچنین کاهش نگرانی ها در مورد احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، روز جمعه در بازار آسیا افزایش یافت.

صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه ژوئیه با 35 سنت افزایش، 46 دلار و 56 سنت معامله شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه اوت با 55 سنت افزایش، 47 دلار و 74 سنت داد و ستد شد.

تحلیلگران می گویند سرمایه گذاران بر این باورند که قتل یک نماینده پارلمان انگلیس در شمال این کشور که از ماندن کشورش در اتحادیه اروپا حمایت می کرد، احتمال رأی به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا را در همه پرسی هفته آینده افزایش می دهد.

قتل جو کاکس، نماینده حزب کارگر پارلمان انگلیس، به صورت ناگهانی مبارزات انتخاباتی را تا اوایل هفته آینده متوقف کرد.

رای آتریل، تحلیلگر موسسه مالی «بانک ملی استرالیا» در سیدنی، گفت بدیهی است که این افزایش بهای نفت ناشی از اتفاق اسف بار روز گذشته است که شانس پیروزی طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا را افزایش می دهد.

از سوی دیگر، کاهش ارزش دلار به نفع بازار نفت است. از آنجا که نفت با دلار آمریکا خرید و فروش می شود، کاهش ارزش دلار خرید نفت را برای خریدارانی که دارای ارزهای دیگری هستند، جذاب تر می کند.

برنارد آو، تحلیلگر موسسه « آی.جی.مارکتس،» در سنگاپور گفت ارزش دلار صبح امروز اندکی کاهش یافت و موجب افزایش اشتهای بازارها برای خرید نفت شد.

روز پنجشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک (نایمکس،) هر بشکه نفت پایه آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) 46 دلار و 21 سنت معامله شد که پایین ترین سطح طی یک ماه گذشته بود.

در بازار لندن، نیز هر بشکه نفت خام پایه اروپا با یک دلار و 78 سنت کاهش، 47 دلار و 19 سنت داد و ستد شد. این پایین ترین رقم از تاریخ نهم مه بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار