بلومبرگ: حملات اخیر در اروپا بر درآمد لوفت‌هانزا سایه انداخته است

به نوشته بلومبرگ، در پی حملات تروریستی اخیر در اروپا، تقاضا برای سفر به این قاره کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی متوسط بهای بلیت‌های صادر شده به وسیله شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا کاهش یافته است. کارشناسان دلیل این کاهش را حملات تروریستی اخیر در اروپا ارزیابی کرده اند.

روز سه شنبه این شرکت آلمانی اعلام کرد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی درآمد‌های این شرکت، صرف نظر از تاثیر نوسانات نرخ ارز، 0.8 درصد کاهش داشته است. این باعث شده است درآمد واحد این شرکت – بهای متوسط به ازای هر نفر در هر کیلومتر پرواز – با کاهش 4.1 درصدی مواجه شود.

مدیر ارشد امور مالی لوفت‌هانزا در این‌باره در مصاحبه‌ای به خبرنگاران گفت: "مشکل اصلی، وجود تردیدها در بازار است. به تازگی، دید برای خلبان‌ها بسیار اندک شده است. به این دلیل ما رزروهای گروهی آسیا و آمریکا را از دست می‌دهیم. از دست دادن این رزروها موجب پدیدار شدن تنش‌ها در بازار می‌شود. همچنین، این تنش‌ها به دلیل سقوط بهای نفت افزایش می‌یابند."

در پی حملات تروریستی اخیر در اروپا، تقاضا برای سفر به کشورهای این قاره کاهش یافته است. علاوه بر آن، تردید مشتری‌ها به دلیل رای مردم انگلیس به برکسیت نیز افزایش یافته است. برخی از شرکت‌های هواپیمایی اروپا -- از جمله لوفت‌هانزا -- هشدار داده اند به اهداف تعیین شده خود برای کسب سود دست نخواهند یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار