یاسوج؛

برگزاری سوگواره ملی شعر امام سجاد(ع)

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از برگزاری سوگواره ملی شعر امام سجاد(ع) در ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت‌الاسلام رضا قاسمی گفت: با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی در سطح مساجد برگزار می‌کند، گفت: خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های خوبی در راستای جذب جوانان صورت گرفته است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مهم فصل تابستان را اوقات فراغت در سطح کانون‌ها عنوان کرد و گفت: برنامه‌های اوقات فرغت در 500 کانون برگزار می‌شود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه برنامه‌های اجرایی و فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تمامی شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان برگزار می‌شود، گفت: در راستای جذب بیشتر جوانان به اماکن فرهنگی و مذهبی از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.

وی عمده کلاس‌های برگزار کننده در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد را قرآن، احکام و اخلاق، نمایش، سرودهای انقلابی، شعر، قصه‌های دینی و مذهبی، فوتسال و والیبال، مسابقات پینگ پنگ، اردوهای درون و برون استانی(اندیشه‌های آسمانی) عنوان کرد.

قاسمی در ادامه به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: جزء خوانی قرآن در مساجد، برگزاری شب‌های لیالی قدر، دعوت از مداحان و مبلغان در ماه مبارک رمضان، برگزاری سفره کریمانه امام حسن مجتبی(ع) از برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نشست‌ها و جلسات پیرامون دهه کرامت، برگزاری جشن‌های مردمی در حسینیه‌ها و تکایا و محلات، بازار، امامزادگان و بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد و گفت: در دهه کرامت جلسات شعرخوانی، محافل انس با قرآن، مدیحه‌سرای و مسابقات کتابخوانی نیز برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود برگزاری سوگواره ملی شعر امام سجاد(ع) را از برنامه‌های اجرایی مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری عنوان کرد و گفت: این برنامه ملی همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) در ماه محرم برگزار می‌شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه دومین سال سوگواره ملی شعر امام سجاد(ع) را در سال جاری برگزار می‌کنیم، گفت: این سوگواره به منظور معرفی شخصیت امام سجاد(ع) و نقش آن در کربلا و انتقال فرهنگ عاشورا به ویژه معرفی صحیفه سجادیه و آشنایی مردم با این کتاب برگزار می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: از تمامی شعرای برجسته کشوری برای حضور در سوگواره ملی شعر امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.